SK hynix از سریع‌ترین حافظه GDDR7 رونمایی کرد - تکفارس 
SK hynix از سریع‌ترین حافظه GDDR7 رونمایی کرد - تکفارس 

SK hynix از سریع‌ترین حافظه GDDR7 رونمایی کرد

محمدامین حیدری
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - 15:07
حافظه GDDR7 SK hynix

امروز شاهد معرفی سریع‌ترین حافظه GDDR7 توسط شرکت SK hynix هستیم که علاوه‌بر بهره‌مندی از پهنای باند سریع‌تر، عملکرد بهتری در زمینه مصرف انرژی دارد.

فرآیند تولید انبوه حافظه GDDR7 قرار است در سه ماهه دوم سال میلادی جاری آغاز شود. این حافظه می‌تواند سرعتی برابر با ۳۲ گیگابیت برثانیه در هر پین ارائه دهد که به ادعای شرکت SK hynix این سرعت می‌تواند بسته به شرایط تا ۴۰ گیگابیت برثانیه نیز افزایش یابد. همچنین درصورت استفاده از حافظه GDDR7 در کنار پردازنده‌های گرافیکی بالارده با گذرگاه حافظه ۳۸۴ بیتی، این ماژول می‌تواند داده‌ها را با سرعت انتقال ۱.۵ ترابایت برثانیه انتقال دهد.

شایان ذکر است که سرعت نسل پیشین آن در این زمینه برابر با ۱ ترابایت برثانیه بود. علاوه‌بر این، شرکت SK hynix به لطف فناوری بسته‌بندی بهبودیافته موفق شده است بهره‌وری انرژی حافظه GDDR7 را تا ۵۰ درصد نسبت به نسل پیشین آن بهبود بخشد. این فناوری امکان افزایش لایه‌های دفع‌کننده حرارت را از چهار به شش لایه فراهم کرده است که با حفظ ابعاد فیزیکی یکسان منجر به ۷۴ درصد مقاومت حرارتی کمتر می‌شود.

حرف “G” در نام حافظه GDDR7 به کلمه گرافیک اشاره دارد اما SK hynix انتظار دارد که ماژول‌های حافظه آن در حوزه‌های دیگر نیز استفاده شوند. به گفته رئیس بخش برنامه‌ریزی و توانمندسازی این شرکت، انتظار می‌رود حافظه GDDR7 در زمینه‌های دیگری همچون گرافیک سه بعدی با جزئیات زیاد، هوش مصنوعی، محاسبات حرفه‌ای و رانندگی خودکار مورد استفاده قرار گیرند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید