نسخه‌ هوش مصنوعی خود را در اینستاگرام بسازید - تکفارس
نسخه‌ هوش مصنوعی خود را در اینستاگرام بسازید - تکفارس

کاربران اینستاگرام اکنون می‌توانند نسخه‌ هوش مصنوعی خود را بسازند

امین باقری
۹ مرداد ۱۴۰۳ - 14:43
اینستاگرام قابلیت AI Studio

متا قابلیت AI Studio را در ایالات متحده عرضه کرده که به خالقان محتوا و کاربران اینستاگرام امکان ساخت نسخه هوش مصنوعی خود را می‌دهد.

با استفاده از این ابزار، کاربران با حساب کاربری Creator در اینستاگرام می‌توانند یک ربات هوش مصنوعی سفارشی به عنوان “افزوده‌ای از خودشان” ایجاد کنند که به سوالات متداول پاسخ دهد. سوالاتی که شامل درخواست لینک به لباس‌هایشان که در پست‌ها نشان داده شده‌اند و به ویدئوهای گذشته و حقایق درباره خودشان می‌شود. پاسخ‌هایی که کاربران از این طریق دریافت می‌کنند، به عنوان “پاسخ هوش مصنوعی خالق” شناخته می‌شوند. خالقان همچنین می‌توانند هوش مصنوعی را برای اجتناب از برخی موضوع‌ها، شخصی‌سازی کنند.

اینستاگرام قابلیت AI Studio

کاربران با حساب‌های شخصی نیز قادر خواهند بود شخصیت‌های هوش مصنوعی محدودتری ایجاد کنند که مثلا نکات آشپزی ارائه دهند، در نوشتن کپشن‌های اینستاگرام کمک کنند و میم خلق کنند. شخصیت‌ها می‌توانند در اینستاگرام یا در داخل AI Studio ایجاد شده و در اینستاگرام، مسنجر و واتساپ به کار برده شوند.

این حرکت به عنوان بخشی از تلاش متا برای اتخاذ گسترده هوش مصنوعی به شمار می‌رود. در آوریل، مدیرعامل متا، مارک زاکربرگ، اظهار داشت که او معتقد است این شرکت می‌تواند شرکت پیشروی هوش مصنوعی در جهان باشد، با در نظر گرفتن این که قبلا آن را به عنوان راهی برای بهبود محصولات شبکه اجتماعی شرکت معرفی کرده بود.

زاکربرگ در آن زمان گفت: “ما تنها مدل‌های هوش مصنوعی خوب نمی‌سازیم که بتوانند محصولات جدید خوب اجتماعی و تجاری تولید کنند. من واقعا فکر می‌کنم ما در موقعیتی هستیم که نشان داده‌ایم توانایی ساخت مدل‌های پیشرو را داریم و می‌توانیم به شرکت پیشروی هوش مصنوعی در جهان تبدیل شویم”.

این شرکت قبلاً هوش مصنوعی متا را معرفی کرده بود، یک دستیار که می‌تواند در جستجو برای پاسخ به سوالات، ارائه پیشنهادات و ایجاد انیمیشن از تصاویر ثابت استفاده شود. این ابزار در فیس‌بوک، اینستاگرام، واتساپ و مسنجر در دسترس است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید