تراشه مغزی Synchron با هوش مصنوعی ChatGPT ادغام شد - تکفارس 
تراشه مغزی Synchron با هوش مصنوعی ChatGPT ادغام شد - تکفارس 

تراشه مغزی Synchron با هوش مصنوعی ChatGPT ادغام شد

فرزاد اسرافیلی
۹ مرداد ۱۴۰۳ - 16:01
ادغام هوش مصنوعی ChatGPT به تراشه مغزی

شرکت Synchron که به نوآوری‌های رابط مغز و کامپیوتر (BCI) خود معروف است، برای اولین بار هوش مصنوعی ChatGPT را در تراشه مغزی خود ادغام کرده است.

هدف Synchron از ادغام هوش مصنوعی ChatGPT به تراشه مغزی، بهبود امکان ارتباطات افراد دارای معلولیت مانند بیماران اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) است. این ترکیب واکنش‌ها را پیش بینی کرده و با ارائه گزینه‌هایی به کاربران که تنها با یک کلیک انتخاب می‌شوند، فرآیند ورود متن را سرعت می‌بخشد. این امر ارتباطات را به خصوص برای کسانی که توانایی تایپ کردن ندارند تسهیل می‌کند.

به اعتقاد تام آکسلی، مدیر عامل Synchron انتشار هوش مصنوعی ChatGPT-4o که قادر به سنجش ورودی متن، صوتی و تصویری است، فرصت‌های تازه‌ای را برای BCI باز کرده است. هزینه ایمپلنت با سایر دستگاه‌های پزشکی مانند پیس میکر قابل مقایسه بوده و قیمت آن بین ۵۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ دلار پیش بینی شده است. بیمارانی که در آزمایشات بالینی شرکت کرده‌اند از بهبود کیفیت زندگی خود با این فناوری جدید خبر داده‌اند.

لازم به ذکر است Synchron یک شرکت متخصص در زمینه توسعه رابط‌های مغز و کامپیوتر (BCIs) است. فناوری آنها به افراد دارای معلولیت این امکان را فراهم می‌کند تا دستگاه‌های دیجیتال را با افکار خود به کنترل دربیاورند. محصول اصلی این شرکت، دستگاه Stentrode می‌باشد که با استفاده از روش اندوواسکولار با حداقل تهاجم، از طریق ورید ژوگولار در قشر حرکتی مغز کاشته می‌شود و نیاز به جراحی باز مغز را از بین می‌برد.

Synchron به طور فعال با ارائه توانایی تعامل با رایانه‌ها و سایر دستگاه‌ها بدون استفاده از دست برای بیماران فلج، به بهبود کیفیت زندگی آن‌ها کمک می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید