عرضه هوش مصنوعی Apple Intelligence اپل به تعویق افتاد - تکفارس 
عرضه هوش مصنوعی Apple Intelligence اپل به تعویق افتاد - تکفارس 

عرضه هوش مصنوعی Apple Intelligence اپل به تعویق افتاد

فرزاد اسرافیلی
۸ مرداد ۱۴۰۳ - 13:42
عرضه هوش مصنوعی Apple Intelligence

به گزارش بلومبرگ، اپل عرضه هوش مصنوعی Apple Intelligence را به منظور رفع مشکلات نرم‌افزاری تا ماه اکتبر (مهرماه) به تعویق انداخته است.

خبرگزاری بلومبرگ با استناد به منابع آگاه، خبر داد اپل قصد دارد تا ماه اکتبر چند هفته پس از انتشار اولیه  iOS 18،  iPadOS 18 و  macOS Sequoia، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری Apple Intelligence را آغاز کند. این بدان معناست که Apple Intelligence اکنون به عنوان روزرسانی‌های نرم افزاری جدید منتشر نخواهد شد. دلیل این تاخیر نگرانی در مورد عملکرد پایدار قابلیت‌های Apple Intelligence و نیاز توسعه‌دهندگان به زمان کافی برای انجام آزمایش بر روی این ابزار هوش مصنوعی عنوان شده است.

Apple Intelligence ابتدا در هفته آینده از طریق نسخه بتا iOS 18.1 و iPadOS 18.1 در دسترس توسعه دهندگان نرم افزار قرار خواهد گرفت. این اتفاق نسبتاً عجیب به نظر می‌رسد زیرا این شرکت معمولاً پیش نمایش به‌روزرسانی‌های نرم افزاری بعدی را تا انتشار نسخه اول منتشر نمی‌کند.

گورمن، خبرنگار بلومبرگ، خاطرنشان کرد که طبق استراتژی جدید اپل در انتشار Apple Intelligence، به نظر می‌رسد سری آیفون ۱۶ احتمالاً بدون قابلیت‌های Apple Intelligence عرضه خواهد شد و بنابرین دارندگان سری آِیفون ۱۶ برای دریافت ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل به به‌روزرسانی نرم‌افزاری نیاز خواهند داشت. بنا به گزارشات شرکت اپل قصد دارد توسعه iOS 18.0 را تا پایان ماه جولای تکمیل کند.

لازم به ذکر است با انتشار هوش مصنوعی Apple Intelligence از طریق iOS 18.1، iPadOS 18.1 و macOS Sequoia 15.1، برخی ابزارها مانند نسخه بازنگری شده سیری که از داده‌های روی دستگاه برای پاسخ به سؤالات استفاده می‌کند در دسترس نخواهد بود و احتمالا این ویژگی‌ها در نیمه اول سال ۲۰۲۵ در دسترس قرار گیرند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید