شیائومی ۱۵ اولترا به نمایشگر مشابه آیپد پرو اپل مجهز می‌شود - تکفارس 
شیائومی ۱۵ اولترا به نمایشگر مشابه آیپد پرو اپل مجهز می‌شود - تکفارس 

شیائومی ۱۵ اولترا به نمایشگر مشابه آیپد پرو اپل مجهز می‌شود

محمدامین حیدری
۸ مرداد ۱۴۰۳ - 13:05
شیائومی 15 اولترا نمایشگر دولایه OLED

به تازگی یک افشاگر مدعی شده است که گوشی شیائومی ۱۵ اولترا از مشخصات جذابی همچون نمایشگر دولایه OLED و ۲۴ گیگابایت رم برخوردار خواهد بود.

در حالی که انتظار می‌رود مدل استاندارد و پرو شیائومی ۱۵ کمی پس از معرفی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ کوالکام به عنوان اولین گوشی‌های مجهز به این تراشه رونمایی شوند، شایعه شده است که شیائومی ۱۵ اولترا در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۵ معرفی خواهد شد. اکنون افشاگری با نام Smart Pikachu مدعی شده است که شیائومی ۱۵ اولترا به نمایشگر دولایه OLED با وضوح ۲K مجهز خواهد بود.

شیائومی 15 اولترا نمایشگر دولایه OLED

اپل اخیرا از این فناوری با نام “Tandem OLED” در آیپدهای جدید خود استفاده کرده است که بهبود روشنایی و عملکرد HDR را در مقایسه با پنل‌های یک لایه OLED به ارمغان می‌آورد. اگرچه این غول فناوری از فناوری Tandem OLED در محصولات اخیر خود استفاده کرده است اما شرکت آنر قبلا گوشی مجیک ۶ آلتیمیت را به این فناوری مجهز کرده بود. با این حال، به‌نظر می‌رسد که شیائومی نیز تصمیم دارد از نمایشگرهای دولایه OLED در گوشی‌های خود استفاده کند.

انتظار می‌رود گوشی شیائومی ۱۵ اولترا به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در کنار ۲۴ گیگابایت رم و یک باتری با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز شود. البته استفاده از این مشخصات سخت‌افزاری ممکن است موجب افزایش وزن و ابعاد آن شود. به ادعای افشاگر نام‌برده، گوشی آینده شیائومی وزن کم یا بدنه باریکی نخواهد داشت. گفتنی است که پرچمدار فعلی این شرکت با ۹.۲ میلیمتر ضخامت و وزن ۲۲۹.۵ گرمی محصولی بزرگ و سنگین محسوب می‌شود.

درصورتی که اطلاعات فاش‌شده درست باشند، شیائومی ۱۵ اولترا محصولی با ابعاد بزرگ خواهد بود. البته فراموش نکنید که تمام موارد گفته‌شده تنها شایعه هستند و طراحی نهایی پرچمدار آینده شیائومی ممکن است متفاوت باشد. با این حال، شایعات منتشرشده موجب می‌شوند تا نگاهی کلی به تصمیمات احتمالی این شرکت در ارتباط با گوشی آینده آن داشته باشیم.

ناگفته نماند که یک گزارش قبلا نشان می‌داد که شیائومی تصمیم دارد مدل استاندارد و اولترا گوشی شیائومی ۱۵ را به‌صورت جهانی عرضه کند؛ در حالی که شیائومی ۱۵ پرو ممکن است تنها در دسترس خریداران چینی قرار بگیرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید