هزینه اختلال CrowdStrike بیش از ۵ میلیارد دلار بوده است - تکفارس 
هزینه اختلال CrowdStrike بیش از ۵ میلیارد دلار بوده است - تکفارس 

هزینه اختلال CrowdStrike بیش از ۵ میلیارد دلار بوده است

افشین نوری
۸ مرداد ۱۴۰۳ - 09:40
هزینه اختلال CrowdStrike

اختلال CrowdStrike که باعث شد بسیاری از شرکت‌ها و خطوط هوایی از کار بیفتند هزینه‌ای بیش از ۵ میلیارد دلار ایجاد کرده است.

طبق یک گزارش که توسط وب‌سایت HaveIBeenPwned منتشر شده است، اختلال CrowdStrike بزرگترین قطعی فناوری اطلاعات در تاریخ بوده است.

همچنین شرکت بیمه‌ای Parametrix گفته است که اختلال CrowdStrike بیشترین آسیب را به شرکت‌های مراقبت‌های بهداشتی و خطوط هوایی وارد کرد.

طبق تخمین Parametric هزینه اختلال CrowdStrike تنها برای گروه Fortune 500 بیش از ۵.۴ میلیارد دلار بوده است.

مایکروسافت ابزار ریکاوری جدیدی برای رفع مشکل CrowdStrike منتشر کرده است. ابزار ریکاوری مایکروسافت کمک می‌کند تا دستگاه‌هایی که تحت تاثیر مشکل CrowdStrike قرار گرفتند به‌سرعت بازیابی شوند.

یکی دیگر از راهکارهای ارائه شده، استفاده از حالت Safe Mode کامپیوتر برای حذف فایل معیوب CrowdStrike است.

با این حال، ابزار ریکاوری مایکروسافت با دسترسی مستقیم به درایور دستگاه می‌تواند فایل مربوط به آپدیت معیوب CrowdStrike را حذف کند.

 مایکروسافت همچنین به کاربران توصیه کرده است که کامپیوتر خود را ۱۵ بار ری‌استارت کنند. این شرکت به کاربران پیشنهاد کرده است که کامپیوتر خود را ۱۵ بار ریبوت کنند، چراکه برخی کاربران گزارش داده‌اند با این کار موفق به بازیابی سیستم خود شده‌اند.

بر اساس این گزارش، کل خطوط هوایی Fortune 500 و ۷۵ درصد از بخش بهداشتی و بانک‌های برتر تحت تأثیر قرار گرفتند. به گفته Parametrix مجموع ضررهای بیمه شده برای Fortune 500 بین ۵۴۰ میلیون دلار تا ۱.۰۸ میلیارد دلار است.

در این اختلال بزرگ فناوری اطلاعات، بخش بهداشتی و مراقبت‌های پزشکی بیشترین آسیب را دید و ۱.۹ میلیارد دلار ضرر کرد. خطوط هوایی نیز ۸۶۰ میلیون دلار زیان کردند.

البته خود بخش فناوری اطلاعات به خاطر اینکه اکثر سیستم‌های خود را روی لینوکس اجرا می‌کند. کمترین آسیب را در این ماجرا دید.

مدیرعامل CrowdStrike اعلام کرده که حدود ۹۷ درصد از دستگاه‌های تحآسیب دیده دوباره بازگردانی شده‌اند. با این حال، این شرکت همه تلاش خود را می‌کند تا از تکرار چنین اتفاقاتی جلوگیری کند.

این شرکت اخیرا برای جبران بخشی از خسارت‌های وارد شده به مشتریان خود اقدام به ارائه کارت‌های ۱۰ دلاری کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید