جلوگیری از اشتراک‌گذاری داده‌ با هوش مصنوعی Grok - تکفارس
جلوگیری از اشتراک‌گذاری داده‌ با هوش مصنوعی Grok - تکفارس

ایکس از داده‌های شما برای آموزش Grok استفاده می‌کند + آموزش غیرفعال‌سازی

امین باقری
۷ مرداد ۱۴۰۳ - 15:49
آموزش Grok

به‌طور کلی هوش مصنوعی توسط داده‌هایی که برای آموزش آن استفاده می‌شود، پشتیبانی می‌شود و حتی در این مرحله ابتدایی، موضوعی جنجالی شده است. علاوه بر شکایات مربوط به استفاده از محتوای دارای حق کپی‌رایت برای آموزش هوش مصنوعی، نگرانی‌هایی نیز در مورد استفاده از داده‌های شخصی کاربران مطرح شده است.

جای تعجبی ندارد که ایلان ماسک نیز به دنبال این تکنولوژی است و قصد دارد مدل هوش مصنوعی Grok را آموزش دهد. شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، به عنوان منبع داده‌های آموزشی استفاده می‌شود، به این معنا که توییت‌های شما به طور پیش‌فرض برای این منظور جمع‌آوری می‌شوند.

تنظیمات جدیدی در ایکس ظاهر شده‌اند که به طور پیش‌فرض فعال شده و به کاربران امکان این را می‌دهد که اجازه دهند پست‌ها و همچنین تعاملات، نظرات و نتایج آن‌ها با Grok برای آموزش و بهینه سازی استفاده شود.فعال بودن این تنظیمات به طور پیش‌فرض، کمی نگران‌کننده است، اما داستان به اینجا ختم نمی‌شود.

در حالی که امکان غیر فعال کردن اشتراک‌گذاری محتوای ایکس خود با Grok به این امید که ایلان ماسک نتواند از آن برای قدرت بخشیدن به مدل هوش مصنوعی‌اش استفاده کند، وجود دارد، هنوز حداقل دو مسئله باقی می‌ماند. اولا، امکان تغییر تنظیمات مربوط به Grok در اپلیکیشن ایکس وجود ندارند. دوما، اگر با مراجعه به وبسایت ایکس این کار را انجام دهید، تنظیماتی که با آن مواجه می‌شوید به هیچ وجه واضح نیستند.

با وجود ابهامات، برخی از کاربران ایکس اشاره کرده‌اند که این تنظیمات قابل دسترسی است:

توییتر به طور پیش‌فرض برای همه تنظیماتی فعال کرده است که به آن‌ها حق استفاده از داده‌های شما برای آموزش Grok را می‌دهد. آن‌ها در این مورد هیچ اطلاعی ندادند. شما می‌توانید این گزینه را با استفاده از نسخه وب غیرفعال کنید، اما این کار با استفاده از اپلیکیشن گوشی ممکن نیست.

اگر می‌خواهید از استفاده ایکس از داده‌های شما برای آموزش Grok جلوگیری کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد سایت x.com بشوید و به آدرس More > Setting and privacy مراجعه کنید.
  • به بخش Privacy and safety بروید و زیر عنوان Data sharing and personalization سمت راست را نگاه کنید.
  • روی Grok کلیک کنید و سپس تیک گزینه Allow your posts as well as your interactions, inputs, and results with Grok to be used for training and fine-tuning را بردارید.
  • حالا که اینجا هستید، بهتر است روی گزینه Delete conversation history نیز کلیک کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید