سقوط اپل به رتبه پنجم بازار موبایل چین - تکفارس 
سقوط اپل به رتبه پنجم بازار موبایل چین - تکفارس 

سقوط اپل به رتبه پنجم بازار موبایل چین

امین باقری
۶ مرداد ۱۴۰۳ - 15:14
اپل بازار موبایل چین

بنابر داده‌های اولیه ارائه شده از سه تحلیلگر صنعت، به دلیل افزایش محبوبیت برندهای بومی چین، عملکرد اپل در سه ماهه دوم ۲۰۲۴ در بازار موبایل چین ضعیف‌تر بوده است.

بنابر گزارش‌های جداگانه توسط Canalys و International Data Corp، اپل از رتبه‌بندی پنج برند برتر ارسال‌کننده گوشی‌های هوشمند به چین خارج شده اسن، ضمن این که Counterpoint Research نیز تخمین زده که سهم بازار اپل در میزان فروش کاهش یافته است.

هر سه شرکت تحلیلگر، همزمان با افزایش واحدهای ارسال شده، به رشد تقاضا برای گوشی‌های هوشمند بومی چین، با برتری ویوو، اشاره کردند. داده‌های IDC نیز نشان داد که رشد دو رقمی واحدهای ارسال شده هواوی و شیائومی نیز سهم بازار اپل را تحت فشار قرار داد.

به گفته Counterpoint، سهم بازار اپل در فروش در سه ماهه دوم ۱۵.۵ درصد بود، که نسبت به ۱۵.۷ درصد در سه ماهه اول و ۱۷.۴ درصد در سال گذشته کاهش داشته است. فروش کلی گوشی‌های هوشمند نیز در چین نسبت به سال قبل ۶ درصد افزایش یافت، که بروز روند بهبودی در بزرگترین بازار گوشی‌های هوشمند جهان را تایید می‌کند.

تحلیلگر Canalys تخمین زد که تعداد واحدهای ارسال شده گوشی‌های هوشمند در چین نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش یافته و به بیش از ۷۰ میلیون واحد در سه ماهه دوم رسید، ضمن این که طبق برآورد IDC، با رشد ۸.۹ درصدی این رقم به ۷۱.۶ میلیون واحد رسید. IDC اضافه کرد که نیازهای جایگزینی انباشته شده مشتریان و سطح پایین مبنای مقایسه، موجب این روند بهبود شده‌اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید