مایکروسافت در پی مشکلات CrowdStrike تغییراتی در ویندوز اعمال خواهد کرد - تکفارس 
مایکروسافت در پی مشکلات CrowdStrike تغییراتی در ویندوز اعمال خواهد کرد - تکفارس 

مایکروسافت در پی مشکلات CrowdStrike تغییراتی در ویندوز اعمال خواهد کرد

محمدامین حیدری
۶ مرداد ۱۴۰۳ - 12:54
مایکروسافت تغییراتی در ویندوز

مایکروسافت اعلام کرده است که در پی مشکلات اخیر شرکت CrowdStrike تصمیم دارد تا تغییراتی در ویندوز برای افزایش انعطاف‌پذیری آن در برابر اختلالات اعمال کند.

جان کیبل (John Cable)، معاون مدیریت برنامه مایکروسافت در زمینه تعمیر و تحویل ویندوز، با انتشار یک پست وبلاگی تاکید کرده که لازم است تغییراتی در ویندوز اعمال شود زیرا این شرکت به انعطاف‌پذیری سرتاسری در برابر اختلالات نیاز دارد. این پست می‌تواند به معنای تغییر رویکرد مایکروسافت نسبت به دسترسی توسعه‌دهندگان شخص ثالث به هسته ویندوز باشد.

او در ادامه به نوآوری‌هایی همچون VBS enclaves و Azure Attestation به عنوان نمونه‌هایی از تدابیر امنیتی که نیازی به دسترسی به هسته ویندوز ندارند، اشاره کرده است. براین اساس، حرکت مایکروسافت به سوی رویکرد Zero Trust می‌تواند اثرات مهمی بر صنعت امنیت سایبری و کاربران ویندوز در سراسر جهان بگذارد.

پیش از این، سخنگوی مایکروسافت اعلام کرده بود که توافق این شرکت با اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۹ با اتحادیه اروپا موجب شد تا آن‌ها نتوانند دسترسی توسعه‌دهندگان شخص ثالث به قابلیت‌های اصلی ویندوز را محدود کند. این اقدام ممکن بود تغییراتی در تعادل میان امنیت سیستم و نیازهای شرکای امنیتی مایکروسافت ایجاد کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید