کوالکام تاریخ رونمایی از اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را اعلام کرد
کوالکام تاریخ رونمایی از اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را اعلام کرد

کوالکام تاریخ رونمایی از اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را اعلام کرد

فرزاد اسرافیلی
۵ مرداد ۱۴۰۳ - 20:23
تاریخ رونمایی از اسنپدراگون 8 نسل 4

کوالکام، تراشه‌ساز معروف در بیانیه‌ای رسمی تاریخ رونمایی از پردازنده جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را اعلام کرد.

سرانجام شرکت تراشه ساز کوالکام تاریخ عرضه اسنپدراگون ۸ نسل ۴، پردازنده ای که مدل‌های پرچمدار جدید مجهز به آن خواهند بود را اعلام کرد. طبق بیانیه رسمی این شرکت، پردازنده مورد انتظار اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در ماه اکتبر عرضه می‌شود.

کوالکام که سال گذشته با ارائه پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بازار فناوری را تحت تاثیر خود قرار داد، در مراحل پایانی توسعه مدل جدید این سری قرار دارد. این شرکت با بیان اینکه بین ۲۱ تا ۲۳ اکتبر (۳۰ مهر تا ۲ آبان) رویدادی را با نام Snapdragon Summit در هاوایی برگزار خواهد کرد، نسل چهارم چیپست اسنپدراگون ۸ را در آن رویداد معرفی خواهد کرد.

این پردازنده با استفاده از فرآیند ۳ نانومتری TSMC تولید شده است. اسنپدراگون ۸ نسل ۴ که اخیراً با هسته اصلی ۴.۲ گیگاهرتز در لیست بنچمارک گیک‌بنچ رویت شد، در بخش چند هسته‌ای موفق به کسب ۱۰۰۰۰ امتیاز شده است. این عدد نشان داد که عملکرد این پردازنده مشابه پردازنده M3 اپل قرار دارد.

کوالکام قصد دارد با به صفر رساندن تفاوت عملکرد اندروید و iOS حرف اول را بزند. البته اینکه کدام گوشی‌ها مجهز به این پردازنده خواهند بود از این جهت اهمیت زیادی دارد. پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۴ که احتمالاً ابتدا در خانواده شیائومی ۱۵ خواهیم دید، بعداً در مدل‌های پرچمدار برندهایی مانند iQOO، vivo و OnePlus استفاده خواهد شد.

در حال حاضر، مشخص نیست که برندهایی مانند vivo یا OnePlus چه زمانی از قدرتمندترین پردازنده کوالکام استفاده خواهند کرد. با این حال، آنچه مسلم است این است که در ماه اکتبر از این پردازنده ابتدا در گوشی‌های شیائومی استفاده خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید