موتور جستجوی هوش مصنوعی SearchGPT معرفی شد - تکفارس 
موتور جستجوی هوش مصنوعی SearchGPT معرفی شد - تکفارس 

موتور جستجوی هوش مصنوعی SearchGPT معرفی شد

افشین نوری
۵ مرداد ۱۴۰۳ - 09:28
SearchGPT

شرکت OpenAI سرانجام به وعده خود عمل کرد و نمونه اولیه موتور جستجوی خود را با نام SearchGPT معرفی کرد.

این موتور جستجو مبتنی بر هوش مصنوعی بوده و دارای یک باکس بزرگ است که از کاربر می‌پرسد «به دنبال چه چیزی هستی؟».

SearchGPT نتایج جستجو را به روش کامل متفاوتی نسبت به موتو جستجوی گوگل نمایش می‌دهد و می‌تواند تجربه متفاوتی برای کاربران وب باشد.

به گفته OpenAI، این موتور جستجو یک نمونه اولیه است و فعلا فقط برای ۱۰۰۰۰ کاربر آزمایشی قابل دسترس است. این موتور بر پایه مدل هوش مصنوعی GPT-4 عمل می‌کند.

اخیرا مایکروسافت نیز با اضافه کردن قابلیت‌های هوش مصنوعی به موتور بینگ خود تلاش کرده بود تا به رقابت گوگل برود.

با توجه به اینکه چت بات ChatGPT هم‌اکنون میلیون‌ها کاربر فعال دارد، OpenAI قصد دارد از این ظرفیت برای راه‌اندازی یک موتور جستجو برای رقابت با موتور جستجوی گوگل استفاده کند.

مایکروسافت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران OpenAI تاکنون هوش مصنوعی مولد این شرکت را در بسیاری از محصولات خود ادغام کرده است.

OpenAI همچنین به‌تازگی هوش مصنوعی Sora را برای تولید ویدیو از متن معرفی کرده است. این مدل می‌تواند ویدیوهای واقع‌گرایانه با استفاده از دستورات متنی تولید کند.

OpenAI که در زمینه هوش مصنوعی مولد بسیار پیشگام است و توانسته با مدل‌های DALL-E و ChatGPT انقلابی در حوزه تولید متن و تصویر ایجاد کند.

شرکت OpenAI همچنین در حال توسعه نسل بعدی هوش مصنوعی مولد خود با نام GPT-5 است که ظاهرا تابستان امسال معرفی خواهد شد.

طبق یک گزارش جدید، OpenAI در حال تست نسخه آزمایشی GPT-5 است و احتمالا ظرف چند ماه آینده نسخه نهایی آن را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

هنوز زمان دقیق عرضه این هوش مصنوعی پیشرفته مشخص نیست اما ظاهرا تابستان امسال از راه خواهد رسید. با این حال احتمال تاخیر نیز وجود دارد.

اخیرا شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه OpenAI بسیاری از کارمندان هوش مصنوعی گوگل را برای توسعه این موتور جستجو به خدمت گرفته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید