آیفون‌های 2025 از تراشه‌ 5G اپل استفاده خواهند کرد - تکفارس
آیفون‌های 2025 از تراشه‌ 5G اپل استفاده خواهند کرد - تکفارس

اپل در آیفون‌های ۲۰۲۵ از چیپ مودم ۵G خود استفاده خواهد کرد

امین باقری
۴ مرداد ۱۴۰۳ - 19:19
چیپ مودم 5G اپل

گزارش شده است که اپل در حال آماده‌ شدن برای جایگزین کردن چیپ مودم ۵G کوالکام با مودم‌های داخلی خود در دو مدل جدید آیفون SE4 و یک نسخه فوق باریک از آیفون ۱۷ است، که تا سال ۲۰۲۵ عرضه می‌شوند. اگر این موضوع صحت داشته باشد، نشان‌دهنده کاهش وابستگی این شرکت به تامین‌کنندگان خارجی خواهد بود که باعث می‌شود اپل کنترل بیشتری بر اجزای حیاتی تکنولوژی خود داشته باشد.

به گفته تحلیلگر مینگ چی کو، مدتی است که توسعه چیپ مودم ۵G اختصاصی اپل یک هدف بلند مدت برای این شرکت بوده و ظاهرا قرار است که در دستگاه‌های آینده آن ادغام شود. شایان ذکر است که این موضوع علی‌رغم تمدید قرارداد اپل با کوالکام برای استفاده از چیپ مودم ۵G آن تا مارس ۲۰۲۷ می‌باشد. در همین راستا، اپل قصد دارد به تدریج این تراشه‌ها را کنار گذاشته و روش‌های جایگزین را بررسی کند.

آیفون‌های 2025 از تراشه‌ 5G اپل استفاده خواهند کرد - تکفارس

این به نوعی راهکار اپل برای پیاده سازی ادغام عمودی به منظور بهبود عملکرد محصولات و تمایز آن از مدل‌های کسب و کار مرتبط گذشته است. در حال حاضر، این شرکت در تلاش است تا بدون اینکه روند عرضه محصولات کنونی را مختل کند، با احتیاط به سمت تکنولوژی داخلی تغییر جهت دهد.

انتظار می‌رود فقط آیفون SE4 و مدل باریک آیفون ۱۷، در سال ۲۰۲۵ به چیپ مودم ۵G جدید اپل مجهز شوند. سایر مدل‌ها، مانند سری آیفون ۱۶ و نسخه‌های پیشرفته‌تر آیفون ۱۷، احتمالا همچنان از چیپ مودم ۵G کوالکام استفاده کنند. در حال حاضر، اپل هنوز در حال آزمایش تکنولوژی مودم خود در محیط‌های کنترل شده می‌باشد تا شاید در آینده استفاده از آن را در دستگاه‌های بیشتر گسترش دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید