نسخه وب اپل مپس برای رقابت با گوگل مپس عرضه شد - تکفارس
نسخه وب اپل مپس برای رقابت با گوگل مپس عرضه شد - تکفارس

نسخه وب اپل مپس برای رقابت با گوگل مپس راه‌اندازی شد

امین باقری
۴ مرداد ۱۴۰۳ - 14:15
نسخه وب اپل مپس

شرکت اپل در روز چهارشنبه اعلام کرد که نسخه وب اپل مپس اکنون از طریق یک بتای عمومی قابل دسترس است، بنابراین شما اکنون می‌توانید به طور مستقیم از مرورگر خود به این سرویس دسترسی داشته باشید. حالا اپل مپس در رقابت مستقیم با گوگل مپس قرار می‌گیرد که مدت‌هاست در وب موجود است.

اپل مپس به زبان انگلیسی از طریق مرورگر سافاری و کروم در مک و آیپد، و همچنین کروم و اج در رایانه‌های شخصی ویندوزی قابل دسترس خواهد بود. اپل قصد دارد که پشتیبانی از زبان‌ها، مرورگرها و پلتفرم‌های بیشتر را در آینده ارائه دهد.

نسخه وب اپل مپس مانند نسخه اپلیکیشن گوشی عمل می‌کند. شما می‌توانید در هنگام رانندگی و پیاده‌روی راهنمایی دریافت کنید، از قسمت مکان‌های مپس غذا سفارش دهید، راهنماها و نقدهای منتخب را مرور کنید و غیره. اپل همچنین قصد دارد در ماه‌های آینده قابلیت‌های دیگر، مانند قابلیت نمایش پانورامای ۳۶۰ درجه‌ای به عنوان Look Around، را به نسخه وب اضافه کند.

اپل به این نکته اشاره می‌کند که توسعه‌دهندگان می‌توانند به مپس لینک ارسال کنند، که به کاربران خود امکان دریافت مسیرهای رانندگی، اطلاعات دقیق هر مکان و غیره را می‌دهد.

عرضه نسخه وب اپل مپس ۱۲ سال پس از عرضه این سرویس در آیفون انجام می‌شود. با گسترش قابلیت دسترسی اپل مپس، شرکت اپل در تلاش است تا کاربران بیشتری جذب کرده و با گوگل مپس که تا حدود زیادی رایج‌ترین روش برای دسترسی به نقشه‌ در وب بوده است، رقابت کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید