اپل می‌خواهد آیفون ۲ ترابایتی بسازد - تکفارس 
اپل می‌خواهد آیفون ۲ ترابایتی بسازد - تکفارس 

اپل می‌خواهد آیفون ۲ ترابایتی بسازد

فرزاد اسرافیلی
۴ مرداد ۱۴۰۳ - 14:54
آیفون 2 ترابایتی

به نظر می‌آید اپل با استفاده از فناوری QLC تا سال ۲۰۲۶ آیفون‌هایی با فضای ذخیره‌سازی ۲ ترابایتی را توسعه و روانه بازار خواهد کرد.

شرکت تحقیقاتی تایوانی TrendForce پیش بینی کرده است اپل تا سال ۲۰۲۶ آیفون‌هایی را با حافظه ذخیره سازی QLC تولید و عرضه خواهد کرد. این فناوری می‌تواند راه را برای توسعه آیفون‌هایی با فضای ذخیره سازی ۲ ترابایتی در آینده هموار کند.

فناوری QLC فضای ذخیره‌سازی متراکم‌تری نسبت به TLC دارد. TLC بیشتر در چیپ‌های ذخیره‌سازی در آیفون‌های موجود استفاده می‌شود. با استفاده از QLC امکان ارائه ظرفیت ذخیره‌سازی بالاتر در فضای فیزیکی مشابه فراهم می‌شود. علاوه بر این، فناوری QLC معمولاً از نظر قیمت در هر گیگابایت ارزان‌تر از TLC می‌باشد. با این حال، نقطه ضعف QLC این است که نسبت به TLC سرعت خواندن و رایت کردن پایین‌تری دارد.

مزیت‌های هزینه و تراکم QLC می‌تواند راه را برای اپل برای انتشار آیفون‌هایی با ظرفیت ذخیره سازی ۲ ترابایتی هموار کند. برآورد TrendForce مبنی بر مجهز شدن آیفون‌های آینده به فناوری QLC به این معنی است که احتمالاً مدل‌های آیفون‌های ۱۶، آیفون ۱۷ یا آیفون ۱۸ ظرافیت ۲ ترابایتی خواهند داشت. بازه زمانی دقیقی برای این تغییر وجود ندارد. در گزارش نشریه DigiTimes ادعا شده است اپل در حال ارزیابی QLC برای مدل‌های ۱ ترابایتی آیفون ۱۶ پرو و ​​آیفون ۱۶ پرو مکس است، بنابراین این فناوری می‌تواند در نهایت برای ظرفیت‌های ذخیره سازی ۱ ترابایت و ۲ ترابایت مورد استفاده قرار گیرد.

تنها چند ماه مانده به سپتامبر و انتظار می‌رود اپل سری آیفون ۱۶ را در این ماه معرفی کند. می‌توان امیدوار بود در سال جاری و یا در آینده نزدیک شاهد رونمایی از آیفون جدید با فضای ذخیره سازی ۲ ترابایتی و مجهز به فناوری QLC باشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید