قابلیت جدید iOS 18: پخش زنده‌ ویدئویی هنگام تماس با نیروهای امدادی و پلیس - تکفارس 
قابلیت جدید iOS 18: پخش زنده‌ ویدئویی هنگام تماس با نیروهای امدادی و پلیس - تکفارس 

قابلیت جدید iOS 18: پخش زنده‌ ویدئویی هنگام تماس با نیروهای امدادی و پلیس

افشین نوری
۴ مرداد ۱۴۰۳ - 11:50
iOS 18 پخش زنده‌ ویدئو هنگام تماس با نیروهای امدادی

سیستم‌عامل iOS 18 دارای قابلیت جدیدی به نام Emergency SOS Live Video است که امکان پخش زنده‌ ویدئویی هنگام تماس با نیروهای امدادی و پلیس را فراهم می‌کند.

این قابلیت به نیروهای اورژانس و پلیس کمک خواهد کر تا سریع‌تر به فرد تماس گیرنده از طریق گوشی آیفون کمک کنند.

در حال حاضر سرویس SOS امکان تماس تلفنی، ارسال پیامک و اشتراک‌گذاری مکان کاربر را به منظور کمک‌رسانی به افرادی که در شرایط اورژانسی قرار دارند فراهم می‌کند.

با این حال، اضافه شدن تماس ویدیویی می‌تواند این پروسه را سرعت ببخشد و نیروهای امدادی بهتر می‌توانند از وضعیت کاربر مطلع شوند.

اپل در رویداد WWDC 2024 خود از سیستم‌عامل iOS 18 با قابلیت‌های جدید رونمایی کرد. این سیستم‌عامل دارای صفحه هوم با قابلیت سفارشی‌سازی است که به شما اجازه می‌دهد تا آیکون‌های اپلیکیشن‌ها را براساس سلیقه خود در هر جایی قرار دهید.

همچنین امکان ارسال پیام با ماهواره وجود دارد و کاربران در مواقعی که به وای‌فای یا شبکه مخابرات دسترسی ندارند می‌توانند پیام بفرستند.

شما همچنین امکان قفل‌کردن اپلیکیشن‌ها را دارید. با این قابلیت، سایر کاربران امکان جابجا کردن اپ‌های گوشی شما را نخواهند داشت.

کنترل سنتر هم به‌روزرسانی شده و یک گالری جدید به آن اضافه شده است. توسعه‌دهندگان نیز حالا می‌توانند ابزارهای خود را در کنترل سنتر قرار دهند.

قابلیت بعدی به کاربران اجازه می‌دهد تا اپلیکیشن‌ها را از طریق احراز هویت قفل کنند و اطلاعات شخصی خود را از بخش جستجو و سیری مخفی نمایند.

در بخش پیام‌ها، کاربران می‌توانند متن‌ها را بولد یا ایتالیک کنند و آن‌ها را برای ارسال در تایم‌های بعدی زمانبندی کنند. افکت‌های متنی هم اضافه شده‌اند.

اپلیکیشن فوتوز هم به‌روزرسانی شده و قابلیت‌های جدیدی برای دسته‌بندی عکس‌ها ارائه شده است. با این قابلیت‌ها، پیدا کردن عکس‌ها آسان‌تر خواهد شد.

یک حالت بازی هم اضافه شده که برای حفط نرخ فریم بازی‌ها در اعداد بالا، کارهای پس‌زمینه را به حداقل خواهد رساند.

انتظار می‌رود iOS 18 قابلیت‌های بیشتری را در زمینه های مختلف ارائه کند که مهمترین آن‌ها قابلیت‌های هوش مصنوعی است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید