تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ عملکرد گرافیکی فوق‌العاده‌ای خواهد داشت - تکفارس 
تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ عملکرد گرافیکی فوق‌العاده‌ای خواهد داشت - تکفارس 

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ عملکرد گرافیکی فوق‌العاده‌ای خواهد داشت

فرزاد اسرافیلی
۳ مرداد ۱۴۰۳ - 18:54
اسنپدراگون 8 نسل 4

طبق افشای جدید، تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ توانسته است با مصرف انرژی پایین‌تر عملکرد خیره کننده‌ای را در بخش پردازنده گرافیکی از خود ارائه دهد.

کوالکام کم‌کم خود را برای عرضه پردازنده موبایل پرچمدار بعدی خود یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ آماده می‌کند. انتظار می‌رود این مدل جدید به لطف دارا بودن هسته‌های Oryon سفارشی و استفاده از فناوری ۳ نانومتری نسل دو TSMC، عملکرد و کارایی قابل‌توجهی داشته باشد.

طبق افشای یکی از کاربران شبکه اجتماعی ایکس پردازنده گرافیکی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ با مصرف انرژی پایین‌تر عملکرد بسیار عالی در حد پردازنده گرافیکی مدیاتک دیمنسیتی ۹۳۰۰ دارد. این کار می‌تواند منجر به طول عمر بیشتر باتری شود و از داغ شدن گوشی‌ حین انجام کارهای سنگین مانند بازی جلوگیری کند.

البته تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در بخش CPU، عملکرد آنچنانی از خود نشان نداده است. طبق افشا، اسنپدراگون ۸ نسل ۴، با هسته‌های سفارشی Oryon خود، در بخش پردازنده چند هسته‌ای با توان ۸ واتی حدود ۷۳۰۰ امتیاز کسب کرده است.

این عملکرد تقریباً با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برابری می‌کند. این در حالی است که تراشه A17 Pro اپل که در آیفون ۱۵ پرو قرار دارد عملکرد برتری داشته و در جدول در جایگاه بالاتر قرار دارد. طبق گفته افشاگر، نکته نگران‌کننده‌تر این است که نسل ۴ در راندمان انرژی پردازنده در مقایسه با نسل ۳ بهبود بسیار جزئی داشته است.

ازینرو افشاگر پیشنهاد می‌کند خریداران گوشی‌های پرچمدار اندرویدی که اولویت آن‌ها عملکرد CPU است، بهتر است منتظر اسنپدراگون ۸ نسل ۵ باشند.

با این حال، لازم به ذکر است که هسته‌های سفارشی کوالکام در اسنپدراگون ایکس الیت لپ‌تاپ‌ها نتایج چشم‌گیری ارائه کردند و علیرغم تردیدهای اولیه، رقیب پردازنده M3 اپل هستند. بنابراین می‌توان انتظار نتایج مشابهی را از اسنپدراگون ۸ نسل ۴ داشت.

با این وجود، رقابت در بخش‌های تعادل حرارتی، مصرف انرژی و عملکرد ساده به خودی خود یک چالش برای پردازنده‌ها است. در هر صورت قابلیت‌های واقعی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را با انجام آزمایش مستقل و استفاده در دنیای واقعی آشکارتر می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید