اینتل علت ناپایداری پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ را یافته است - تکفارس 
اینتل علت ناپایداری پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ را یافته است - تکفارس 

اینتل علت ناپایداری پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ را یافته است

امین باقری
۳ مرداد ۱۴۰۳ - 14:10
ناپایداری پردازنده‌های نسل 13 اینتل

اخیرا کامپیوترهای مجهز به پردازنده‌های نسل ۱۳ و ۱۴ اینتل به‌طور خودکار از کار می‌افتند، اما حالا این شرکت علت این ناپایداری را پیدا کرده است.

به‌تازگی کامپیوترهایی که دارای پردازنده‌های دسکتاپ نسل ۱۳ و ۱۴ اینتل Core هستند به شرکت بازگردانده‌ شدند. این کامپیوترها مشکلات مربوط به ناپایداری و بی‌ثباتی داشتند که به معنای عدم عملکرد صحیح آن‌ها بود.

اکنون ااینتل توانسته است این کامپیوترهای بازگشتی را بررسی کند و فهمیده است که ولتاژ عملیاتی بالا علت این مشکل می‌باشد. در واقع، یک بخشی از کد این دستگاه ایراد دارد که باعث می‌شود تراشه‌ها مقدار ولتاژ نامناسب درخواست کنند و این باعث اختلال در عملکرد آن‌ها می‌شود.

اینتل در ماه آوریل، پس از اینکه کاربران گفتند نمی‌توانند بازی‌ها را بدون خراب شدن رایانه‌هایشان اجرا کنند، گفته بود که در حال بررسی این مشکل است. این شرکت یک سری راه‌حل‌ موقت پیدا کرده بود، اما این راه‌حل‌ها نیاز به تغییر تنظیمات داشتند و همیشه کار نمی‌کردند.

به‌روزرسانی‌های دیگر از اینتل نیز ظاهرا توانایی برطرف کردن این مشکل را نداشتند. اما اکنون این شرکت بیان می‌کند که مشکل را بررسی کرده و علت آن را یافته است و قصد دارد آن را برطرف کند. اینتل در اواسط ماه اوت یک پچ منتشر خواهد کرد. همچنین گفته می‌شود که تایید این پچ انجام خواهد شد تا از عملکرد درست آن و برطرف شدن مشکل اطمینان حاصل شود.

در همین حال، اینتل از کاربران خواسته است که اگر همچنان با این مشکلات مواجه می‌شوند با پشتیبانی مشتریان تماس بگیرند. این شرکت در به‌روزرسانی منتشر شده در تالار گفتگوی خود بیان کرد: “اینتل متعهد به حل این مشکل برای مشتریان خود است”.

اما این به‌روزرسانی سوالات بیشتری را از سوی کاربران دارای این مشکل به وجود آورده است. بسیاری از آن‌ها پرسیدند که در زمان خرابی دقیقاً چه اتفاقی رخ می‌دهد و آیا ممکن است آسیب غیرقابل بازگشتی به خود پردازنده وارد شده باشد که با یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری برطرف نشود؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید