درآمد ۸۰.۴ میلیارد دلاری گوگل در سه ماهه دوم ۲۰۲۴ - تکفارس 
درآمد ۸۰.۴ میلیارد دلاری گوگل در سه ماهه دوم ۲۰۲۴ - تکفارس 

درآمد ۸۰.۴ میلیارد دلاری گوگل در سه ماهه دوم ۲۰۲۴

فرزاد اسرافیلی
۳ مرداد ۱۴۰۳ - 11:36
درآمد سه ماهه دوم 2024 گوگل

آلفابت، شرکت مالک گوگل گزارش درآمد سه ماهه دوم ۲۰۲۴ را منتشر کرده است که نشان می‌دهد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش یافته است.

آلفابت در سه ماهه دوم ۲۰۲۳ موفق شده است ۷۴.۶ میلیارد دلار درآمد کسب کند. این عداد نشان می‌دهد درآمد امسال نسبت به سال قبل ۱۴ درصد افزایش یافته است. درآمد عملیاتی سه ماهه دوم به ۲۷.۴۳ میلیارد دلار و درآمد خالص نیز به ۲۳.۶۲ میلیارد دلار رسید که نسبت به رقم ۱۸.۳۷ میلیارد دلاری سال گذشته رشد داشته است. لازم به ذکر است آلفابت در سه ماهه اول ۸۰.۵ میلیارد دلار درآمد و ۲۳.۶۶ میلیارد دلار درآمد خالص شناسایی کرده بود.

ساندار پیچای، مدیرعامل شرکت دلیل عملکرد خوب خود را در سه ماهه دوم پیشرفت مداوم در جستجو و رایانش ابری عنوان کرده است. وی همچنین بر ارائه نوآوری در عرصه هوش مصنوعی توسط این شرکت تاکید کرد.

روث پورات، مدیر اجرایی و مدیر ارشد مالی آلفابت درباره درآمد سه ماهه دوم شرکت گفت:

ما حدود ۸۵ میلیارد دلار درآمد کسب کرده‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش یافته است. رشد ۱۴ درصدی درآمد بدلیل عملکرد خوب خود در بخش‌های جستجو و همچنین رایانش ابری می‌باشد. این برای اولین بار است که در درآمد سه ماهه ۱۰ میلیارد دلار و در سود عملیاتی ۱ میلیارد دلار رشد داشته‌ایم. با توجه به اینکه هدف از سرمایه‌‌‌گذاری‌هایمان حمایت از بالاترین فرصت‌های رشد خودمان می‌باشد، متعهد به ایجاد ظرفیت سرمایه‌گذاری با تلاش مداوم خود برای مهندسی مجدد پایه هزینه‌های خود هستیم.

در سه ماهه دوم ۲۰۲۴، درآمد حاصل از تبلیغات یوتیوب ۸.۶۶ میلیارد دلار بوده است در حالیکه پارسال این رقم ۷.۶۷ میلیارد دلار بود. همچنین گوگل در بخش رایانش ابری توانسته است ۱۰.۳۵ میلیارد دلار درآمد کسب کند که نسبت به ۸.۰۳ میلیارد دلار پارسال افزایشی بوده است.

همچنین طبق گزارش، درآمد حاصل از اشتراک‌ها، پلتفرم‌ها و سایر محصولات گوگل از جمله سخت‌افزار، فروشگاه پلی و درآمدهای غیرتبلیغاتی در یوتیوب به ۹.۳۱ میلیارد دلار رسیده است این در حالی است که این شرکت در سه ماهه دوم سال قبل ۸.۱۴ میلیارد دلار کسب کرده بود.

واحد Other Bets آلفابت نیز در سه ماهه دوم ۳۶۵ میلیون دلار درآمد کسب کرده است در حالیکه پارسال ۲۸۵ میلیون دلار شناسایی کرده بود. اما زیان این واحد از ۸۱۳ میلیون دلار در دوره سال قبل، به ۱.۱۳ میلیارد دلار افزایش یافت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید