قابلیت‌های هوش مصنوعی جدیدی برای فتوشاپ عرضه شد - تکفارس 
قابلیت‌های هوش مصنوعی جدیدی برای فتوشاپ عرضه شد - تکفارس 

قابلیت‌های هوش مصنوعی جدیدی برای فتوشاپ عرضه شد

افشین نوری
۲ مرداد ۱۴۰۳ - 19:53
فتوشاپ ابزارهای هوش مصنوعی

ادوبی ابزارهای هوش مصنوعی جدیدی برای فتوشاپ و ایلاستریتور عرضه کرده است که به کاربران کمک شایانی خواهند کرد.

یکی از این قابلیت‌ها هوش مصنوعی Firefly Vector 2 است که به کاربران امکان می‌دهد تا وکتورهای سفارشی به کمک دستورات متنی اضافه کنند. قابلیت بعدی Generate Image نام دارد که به کاربران اجازه می‌دهد تا با دستورات متنی تصاویر موردنظر خود را ایجاد کنند.

یک قابلیت دیگر با نام Selection Brush ارائه شده که کاربران با استفاده از آن می‌توانند اشیا را با رنگ‌ کردن آن‌ها انتخاب و جدا کنند. قابلیت جدید دیگر Enhance Detail نام دارد که کاربران به کمک آن می‌توانند جزئیات تصاویر را بهبود ببخشند.

شرکت ادوبی همچنین به تازگی هوش مصنوعی مولد فایرفلای (Firefly) را به لایت روم اضافه کرده است که دو قابلیت شگفت‌انگیز را برای این برنامه ویرایش عکس به ارمغان می‌آورد.

البته این شرکت مدتی قبل از مجموعه فایرفلای رونمایی کرد که برنامه فتوشاپ را به قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مجهز می‌کند؛ اما برنامه لایت روم که برای ویرایش عکس استفاده می‌شود، از این ویژگی برخوردار نبود.

شرکت ادوبی اکنون اعلام کرده است که این برنامه به لطف فناوری فایرفلای، دو قابلیت جدید بر پایه هوش مصنوعی مولد دریافت می‌کند که مهم ترین آن‌ها Generative Remove نام دارد؛ این قابلیت امکان حذف بهتر اشیاء یا پس زمینه را برای ایجاد تصویر نهایی واقعی‌تر فراهم می‌کند.

این شرکت همچنین از دسترسی وسیع‌تر ابزار Lens Blur در برنامه لایت روم خبر داده است که دارای تنظیمات از پیش تعیین‌شده جدید می‌باشد. البته فناوری هوش مصنوعی مولد در این برنامه، ویژگی جدیدی محسوب نمی‌شود زیرا برنامه‌های دیگر همچون Google Photos از این قابلیت برخوردار هستند؛ با این حال از افزوده‌شدن آن به لایت روم خوشحال هستیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید