با iOS 18 از لاک اسکرین هر برنامه‌ای را اجرا کنید - تکفارس
با iOS 18 از لاک اسکرین هر برنامه‌ای را اجرا کنید - تکفارس

قابلیت جدید iOS 18 به شما اجازه می‌دهد هر برنامه‌ای را در صفحه قفل آیفون اجرا کنید

امین باقری
۱ مرداد ۱۴۰۳ - 12:58
قابلیت جدید iOS 18

جدا از قابلیت‌های جدید مربوط به هوش مصنوعی، iOS 18 امسال قابلیت‌های زیاد دیگری را برای کاربران آیفون به ارمغان می‌آورد. برای مثال شما با قابلیت جدید این سیستم عامل می‌توانید یک برنامه را قفل کنید و برای باز کردن آن Face ID یا رمز عبور خاصی تعیین کنید. یا می‌توانید یک برنامه را پنهان کنید تا کسی آن را روی صفحه اصلی شما نبیند.

با iOS 18، شما می‌توانید آیکون‌های برنامه‌ها را روی صفحه اصلی خود با جابجایی آنها یا انتخاب یک تم رنگی شخصی‌سازی کنید. همچنین هنگام ارسال پیام، می‌توانید زمان ارسال آن را با قابلیت Send Later برنامه‌ریزی کنید و بالاخره پشتیبانی از پیام‌های RCS نیز وجود دارد.

همچنین با یک قابلیت جدید، iOS 18 به شما اجازه می‌دهد هر برنامه‌ای را از لاک اسکرین اجرا کنید. این به این خاطر است که اپل به شما اجازه می‌دهد میانبرهای لاک اسکرین را که در حال حاضر در سمت چپ چراغ قوه و در سمت راست دوربین را روشن می‌کنند، شخصی‌سازی کنید. در واقع، با iOS 18، شما می‌توانید هر برنامه‌ای را بدون باز کردن قفل آیفون خود اجرا کنید.

با iOS 18 از لاک اسکرین هر برنامه‌ای را اجرا کنید - تکفارس

شما می‌توانید تا سپتامبر صبر کنید که نسخه پایدار iOS 18 منتشر شود، یا می‌توانید ریسک کنید و نسخه بتای عمومی iOS 18 را نصب کنید و به این امیدوار باشید که قابلیت‌های مورد نیاز شما عملکرد خوبی دارند و از آن‌ها لذت ببرید. ما پیشنهاد می‌کنیم که بتای عمومی را به جای بتای توسعه‌دهنده نصب کنید زیرا بتای عمومی بعد از آن منتشر می‌شود و اپل زمان کافی برای رفع مشکلات کلی را داشته است.

پس از نصب بتای iOS 18، لاک اسکرین را لمس کرده و نگه دارید و دکمه آبی Customize را بزنید. گزینه لاک اسکرین را لمس کنید تا دو دکمه “-” را ببینید، یکی در کنار آیکون پایین سمت چپ و یکی در کنار آیکون پایین سمت راست. دکمه کنار آیکونی که می‌خواهید جایگزین کنید را لمس کنید و سپس دکمه “+” را بزنید. گزینه Open App را انتخاب کرده و برنامه‌ای که می‌خواهید از لاک اسکرین اجرا کنید را انتخاب کنید. سپس روی دکمه Done بزنید و تمام.

برای نصب بتای عمومی iOS 18 روی آیفون خود، به آدرس Settings > General > Software Update مراجعه کنید. روی Beta Updates بزنید و بتای عمومی iOS 18 را انتخاب کنید، سپس دکمه بازگشت در گوشه بالا سمت چپ را بزنید و دعوتنامه خود برای به‌روزرسانی بتا را مشاهده خواهید کرد. سپس دستورالعمل را برای نصب دنبال کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید