ویدیوی اختصاصی: بررسی گلکسی A35 سامسونگ - تکفارس 
ویدیوی اختصاصی: بررسی گلکسی A35 سامسونگ - تکفارس 

ویدیوی اختصاصی: بررسی گلکسی A35 سامسونگ

افشین نوری
۳۱ تیر ۱۴۰۳ - 16:00
ویدیوی اختصاصی: بررسی گلکسی A35 سامسونگ - تکفارس 

سامسونگ گوشی گلکسی A35 را به عنوان یک گوشی میان‌رده معرفی کرده است. در این ویدیو قصد داریم نگاهی به مشخصات و قابلیت‌های آن بیندازیم؛ پس با ما همراه باشید.

طراحی

قاب پشتی گلکسی A35 برخلاف مدل قبلی‌اش از جنس شیشه است و طراحی براق دارد. استفاده از شیشه باعث شده تا این گوشی از نظر ظاهری یک مدل رده‌بالاتر و جذاب به نظر برسد. البته قاب پشتی آن، اثر انگشت را به خودش جذب می‌کند و از همان طراحی همیشگی دوربین‌ها در آن استفاده شده است. در قاب جلو هم شاهد یک پنل تخت هستیم، اما حاشیه‌های زیاد اطراف نمایشگر چندان خوشایند نیست.
سامسونگ در این گوشی به جای ناچ قطره‌ای از یک پانچ هول برای دوربین سلفی استفاده کرده است که از این بابت حس بهتری به شما خواهد داد. همچنین در پنل جلو از گوریلا گلس ویکتوس پلاس برای محافظت از نمایشگر استفاده شده است. فریم گوشی هم از جنس پلاستیک است.

در سمت راست گلکسی A35، دکمه‌های پاور و تنظیم صدا وجود دارند و سمت چپ آن خالی است. در لبه پایینی گوشی شاهد درگاه USB-C، میکروفون و اسپیکر هستیم و در لبه بالایی آن شیار سیم کارت و میکروفون دوم وجود دارد. این گوشی با وزن ۲۰۹ گرم جزو گوشی‌های سبک محسوب نمی‌شود. گلکسی A35 از استاندارد IP67 پشتیبانی می‌کند و در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است.

نمایشگر

گلکسی A35 دارای نمایشگر ۶.۶ اینچی سوپر امولد با وضوح ۱۰۸۰P و نرخ نو سازی ۱۲۰ هرتز است که بسته به نوع محتوا می‌تواند بین ۶۰ هرتز و ۱۲۰ هرتز سوئیچ کند. این نمایشگر با حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت هیچ مشکلی از بابت خواندن در محیط های روشن و زیر نور مستقیم خورشید نخواهد داشت.

دوربین

گلکسی A35 سه دوربین در پنل پشتی خود دارد که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی می‌شود. یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی هم در جلو وجود دارد.

دوربین اصلی این گوشی دارای قابیت لرزشگیر اپتیکال است و در نور روز عملکرد خوبی از خود به نمایش می‌گذارد. این دوربین عکس‌ها را به صورت پیش فرض با رزولوشن ۱۲.۵ مگاپیکسلی ثبت می‌کند و شما می توانید آن را به ۲۵ و ۵۰ مگاپیکسل نیز تغییر دهید. دوربین اصلی قابلیت فیلمبرداری ۴K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد.

دوربین فوق ‌عریض گلکسی A35 هم کیفیت مناسبی در نور مناسب روز ارائه می دهد و می‌تواند فیلم‌های ۱۰۸۰p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. عملکرد دوربین ماکرو هم در حد معمولی است.
دوربین سلفی گلکسی A35 عملکرد قابل قبولی از خود ارائه می دهد و عکس‌های پرتره باکیفیتی ثبت می‌کند. این دوربین قابلیت فیلمبرداری ۴K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد.

سخت‌افزار

گلکسی A35 مجهز به تراشه اگزینوس ۱۳۸۰ شده است که این پردازنده را قبلا در گلکسی A54 دیده‌ایم. اگزینوس ۱۳۸۰ یک پردازنده ۵ نانومتری ۸ هسته‌ای است که عملکرد نسبتا خوبی در کارهای سبک و متوسط دارد و پایداری مناسبی را با کمترین لگ و باگ ارائه می‌دهد. این گوشی در سه نسخه ۶/۱۲۸ گیگابایتی، ۸/۱۲۸ گیگابایتی و ۸/۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود.

گلکسی A35 از نظر سخت‌افزاری برای انجام کارهای روزمره و بازی‌های نسبتا سنگین با گرافیک متوسط هیچ مشکلی ندارد اما هنگام انجام کارهای سنگین‌ احتمال بالا رفتن دمای آن وجود دارد که این موضوع می‌تواند روی عملکرد گوشی تاثیر بگذارد.

باتری

انرژی گلکسی A35 را یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع ۲۵ وات تامین می‌کند. این باتری برای استفاده‌های معمولی می‌تواند تا یک روز کامل را دوام بیاورد. متاسفانه شارژر ۲۵ واتی در جعبه آن وجود ندارد و باید جداگانه آن را تهیه کنید. شارژ کامل باتری این گوشی چیزی حدود یک و نیم ساعت طول می‌کشد و خبری هم از قابلیت شارژ بی سیم روی آن نیست.

نرم‌افزار

در بخش نرم‌افزار، گلکسی A35 رابط کاربری One UI 6.1 را به همراه سیستم‌عامل اندروید ۱۴ اجرا می‌کند. این رابط کاربری قابلیت‌های شخصی‌سازی زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و محیط کاربری کاملا روان دارد. این گوشی قرار است ۴ سال آپدیت اندروید و ۵ سال به‌روزرسانی امنیتی را دریافت کند. بنابراین شما می‌توانید روی پشتیبانی نرم‌افزاری بلند مدت آن حساب باز کنید.

نتیجه‌گیری

گلکسی A35 به عنوان یک گوشی میان‌رده می تواند همه نیازهای شما را برای استفاده روزمره تامین کند. این گوشی در بخش نمایشگر، دوربین اصلی و پشتیبانی نرم‌افزاری عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد و در بازه قیمتی خودش بالاتر از اکثر رقبایش قرار می‌گیرد. با این حال، اگر سرعت شارژ و قدرت پردازنده برایتان مهم است می‌توانید گوشی‌های دیگری را مورد بررسی قرار دهید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید