ردمی نوت ۱۴ پرو مجهز به تراشه اسنپدراگون ۷s نسل ۳ خواهد بود

فرزاد اسرافیلی
۲۸ تیر ۱۴۰۳ - 11:27
سری ردمی نوت 14 پرو مجهز به تراشه اسنپدراگون 7s نسل 3

طبق اعلام منابع آگاه به نظر می‌رسد سری ردمی نوت ۱۴ پرو تراشه اسنپدراگون ۷s نسل ۳ و رقیب ریلمی ۱۳ پرو پلاس خواهد بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ردمی در حال کار بر روی توسعه سری گوشی‌های هوشمند ردمی نوت ۱۴ است. به تازگی نیز خبر رسیده است سری ردمی نوت ۱۴ احتمالاً مجهز به پردازنده کاملاً جدید اسنپدراگون ۷s نسل ۳ خواهد بود.

طبق افشای Digital Chat Station، تراشه اسنپدراگون ۷s  نسل ۳ جدید از نمایشگر خمیده دو لبه با وضوح ۱.۵K و دوربین سه‌گانه ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به طراحی لنز پرچم‌دار پشتیبانی خواهد کرد. ظاهراً این جزئیات مربوط به یکی از گوشی‌های هوشمند سری ردمی نوت ۱۴ پرو است.

به گفته Digital Chat Station گوشی فوق در واقع رقیب احتمالی ریلمی ۱۳ پرو پلاس خواهد بود. لازم به ذکر است ریلمی ۱۳ پرو پلاس دارای تراشه اسنپدراگون ۷s نسل ۲ با دوربین پریسکوپ ۳X سونی IMX882 (LYT-600) می‌باشد. بنابرین با بررسی تمامی این شواهد به این نتیجه می‌رسیم که ردمی نوت ۱۴ پرو یا پرو پلاس احتمالاً مجهز به اسنپدراگون ۷s نسل ۳ و رقیب جدی ریلمی ۱۳ پرو پلاس خواهد بود.

سری ردمی نوت 14 پرو مجهز به تراشه اسنپدراگون 7s نسل 3

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید نسل سوم اسنپدراگون ۷s در بخش تک هسته ای ۱۱۷۵ امتیاز و دربخش چند هسته ای ۳۱۵۷ امتیاز کسب کرده است. واحد تست تراشه جدید مجهز به ۱۶ گیگابایت رم و سیستم عامل اندروید ۱۴ بود.

طبق لیست گیک‌بنچ، این پردازنده یک هسته اصلی با فرکانس ۲.۵۰ گیگاهرتز، سه هسته با فرکانس ۲.۴۰ گیگاهرتز و چهار هسته با فرکانس ۱.۸۰ گیگاهرتز دارد. پردازنده گرافیکی Adreno 810 نیز وظیفه تامین قدرت گرافیکی تراشه‌ها را برعهده دارد. ظاهراً کلمه volcano را که در لیست مشاهده می‌کنید، نام رمز اسنپدراگون ۷s نسل ۳ می‌باشد. طبق گزارشات این تراشه دارای شماره مدل SM7635 است.

اسنپدراگون ۷s نسل ۳ عملکرد بهتری نسبت به اسنپدراگون ۷s نسل ۲ دارد اما نسبت به تراشه‌های اسنپدراگون ۷+ نسل ۳ و اسنپدراگون ۷ نسل ۳ نسبتاً قدرت کمتری خواهد داشت.

کوالکام به تازگی تایید کرده است که در ۳۰ جولای رویدادی را در هند برگزار خواهد کرد. این سازنده تراشه هنوز جزئیات این رویداد را اعلام نکرده است. در این رویداد احتمالا شاهد رونمایی از اسنپدراگون ۷s نسل ۳ خواهیم بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید