بتای عمومی سیستم عامل‌های جدید اپل منتشر شد - تکفارس
بتای عمومی سیستم عامل‌های جدید اپل منتشر شد - تکفارس

بتای عمومی iOS 18 و سایر سیستم عامل‌های جدید اپل منتشر شد

امین باقری
۲۶ تیر ۱۴۰۳ - 12:51
iOS 18

شما اکنون می‌توانید بتای عمومی سیستم عامل‌های iOS 18 ، iPadOS 18 ، macOS Sequoia ، watchOS 11 و tvOS 18 را دانلود کنید. در صورتی که دستگاه مناسب را داشته باشید، سیستم عامل‌های به‌روز شده آیفون ، آیپد و مک اپل در نهایت شامل قابلیت‌های هوش مصنوعی Apple Intelligence و سیری بهبود‌یافته خواهند شد. اکنون، این بتاها قابلیت‌های نه چندان هیجان‌انگیز اما هنوز مفیدی را در دستگاه‌های مختلف اپل به کاربران ارائه می‌دهد.

بتای عمومی iOS 18 با به‌روزرسانی‌های کلیدی در نحوه کارکرد نرم افزار آیفون همراه خواهد بود، از جمله پشتیبانی از پیام رسانی RCS و گزینه‌های شخصی‌سازی جدیدی که بالاخره به کاربران اجازه می‌دهد برنامه‌ها را هر جا که می‌خواهند در صفحه اصلی قرار دهند یا به آیکون‌ها و ویجت‌ها رنگ اضافه کنند. این بتا همچنین یک طرح جدید برای برنامه عکس‌ها، یک مرکز کنترل بازطراحی شده با قابلیت شخصی‌سازی بیشتر، و آیکون‌های حالت تاریک را به ارمغان می‌آورد. به‌روزرسانی‌های مشابهی در بتای عمومی iPadOS 18 وجود دارد، که همچنین یک برنامه ماشین حساب داخلی را به آیپد اضافه می‌کند.

با وجود این که قابلیت‌های هوش مصنوعی Apple Intelligence هنوز در iOS 18 در دسترس نیستند، اپل قصد دارد آن را برای بتاهای نرم افزار آینده در پاییز عرضه کند. اما آنها به آیفون پرو ۱۵ و پرو مکس و همچنین مک M1 و بالاتر و آیپد‌ها محدود خواهند شد. تاکنون، اپل هوش مصنوعی Apple Intelligence را برای هیچ یک از سایر پلتفرم‌های خود، از جمله اپل واچ معرفی نکرده است.

بتای عمومی جدید watchOS 11 قابلیت‌هایی مانند روزهای استراحت و برنامه Vitals اپل را برای دریافت جزئیات در مورد معیارهای سلامتی شبانه شما معرفی می‌کند. برای دستگاه‌های مک، بتای عمومی Sequoia به همراه قابلیت‌های دیگر، قابلیت نمایش صفحه آیفون در نمایشگر را فعال می‌کند، و بتای tvOS 18 شامل قابلیت InSight مشابه Amazon X-Ray برای محتوای اپل تی وی پلاس می‌باشد.

این نکته را نیز به خاطر داشته باشید: در حالی که شما می‌توانید بیشتر این دستگاه‌ها را به نسخه پایدار و فعلی سیستم عامل خود برگردانید، قادر به انجام این کار در اپل واچ نیستید و باید منتظر نسخه پایدار آن در پاییز باشید، بنابراین قبل از اعمال بتا در اپل واچ خود به این موضوع دقت کنید. شما اکنون می‌توانید بتاهای عمومی iOS 18 ، iPadOS 18 و سایر سیستم عامل‌ها را با ثبت نام در برنامه بتای اپل امتحان کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید