رابط کاربری ویندوز ۱۱ شبیه آیفون می‌شود - تکفارس 
رابط کاربری ویندوز ۱۱ شبیه آیفون می‌شود - تکفارس 

رابط کاربری ویندوز ۱۱ شبیه آیفون می‌شود

امین باقری
۲۵ تیر ۱۴۰۳ - 20:42
ویندوز 11 آیفون

منوی استارت ویندوز ۱۱ در آخرین پیش‌نمایش بتا شاهد تغییراتی بوده است. ممکن است که مایکروسافت به نمای دسته‌بندی شده‌ای که در iOS و iPadOS وجود دارد، روی بیاورد. این تغییر به منوی استارت اجازه می‌دهد تا برنامه‌ها گروه‌بندی شوند.

منوی استارت در ویندوز ۱۱ تمام برنامه‌های نصب شده روی سیستم را به ترتیب الفبا نمایش می‌دهد. با این حال، کاربرانی که نسخه ۲۲۶۳۵.۳۹۳۰ را نصب کرده‌اند، متوجه شده‌اند که یک گزینه دیکر به این منو اضافه شده است. به نظر می‌رسد که با فعال کردن نمای Category، امکان گروه‌بندی برنامه‌ها وجود دارد.

پس از فعال شدن منو، نمای دسته‌بندی شده برنامه‌های مشابه را تحت عناوینی مانند کارایی، سرگرمی، بازی‌ها و غیره گروه‌بندی می‌کند. این مشابه نحوه سازماندهی برنامه‌ها در صفحه اصلی آیفون و آیپد می‌باشد.

مایکروسافت یک راه‌حل موقت برای مشکل باز نشدن برنامه Photos در ویندوز ۱۱ ارائه کرده است که به آن اشاره خواهیم کرد. شایان ذکر است که این قابلیت در نسخه پیش‌نمایش ارائه شده با ویندوز ۱۱ هنوز فعال نیست. با این حال، منوی جدید نشان می‌دهد که مایکروسافت قصد دارد روش‌های بیشتری برای سازماندهی مجموعه برنامه‌های خود ارائه دهد.

منوی استارت در حال حاضر دارای دو سبک برای نمایش تمام برنامه‌ها است. یکی نمای لیست عمودی و دیگری نمای شبکه‌ای که آخرین نسخه برنامه را نشان می‌دهد. با نمای دسته‌بندی شده، دسترسی به برنامه‌های نصب شده در ویندوز ۱۱ آسان‌تر خواهد بود.

هنوز مشخص نیست که مایکروسافت چه زمانی قابلیت منوی استارت جدید را تکمیل و عرضه خواهد کرد. با این حال، باید توجه داشته باشید که ممکن است روند توسعه همانند پیش‌نمایش‌های قبلی، به تعویق بیفتد. این قابلیت جدید همچنین قابلیت رویت برنامه‌ها را افزایش خواهد داد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید