تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ سامسونگ عملکرد بهتری نسبت به A15 Bionic اپل خواهد داشت -
تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ سامسونگ عملکرد بهتری نسبت به A15 Bionic اپل خواهد داشت -

تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ سامسونگ عملکرد بهتری نسبت به A15 Bionic اپل خواهد داشت

فرزاد اسرافیلی
۲۵ تیر ۱۴۰۳ - 17:48
تراشه اگزینوس 2500 سامسونگ

نمونه اولیه تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ سامسونگ توانسته با ثبت سرعت ۳.۲۰ گیگاهرتز از A15 Bionic اپل پیشی بگیرد.

بنا به گزارشات، تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ سامسونگ از لحاظ بهره‌وری انرژی عملکرد بهتری از A15 Bionic اپل از خود نشان داده است. این تراشه در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ وارد تولید انبوه خواهد شد. توسعه تراشه‌های اگزینوس سامسونگ تاکنون در وضعیت آشفته‌ای قرار داشته است به طوری که در ابتدا، گزارش شده بود که بدلیل راندمان پایین این تراشه، اسنپدراگون ۸ نسل ۴ کوالکام به طور انحصاری در سری گلکسی S25 استفاده خواهد شد. با این حال، گزارشات اخیر حاکی از پیشرفت در نمونه اولیه اگزینوس ۲۵۰۰ سامسونگ است.

نسل بعدی سیلیکون پیشرفته سامسونگ توانایی عملکرد در فرکانس‌های بالاتر و کارآمدتر از A15 Bionic اپل را دارد. گزارشات قبلی در خصوص فرآیند ۳ نانومتری GAA سامسونگ حاکی از آن بود که راندمان آن تنها محدود به ۲۰ درصد بود.

تراشه اگزینوس 2500 سامسونگ

با این وجود، سامسونگ در جریان رویدادهای سالانه Samsung Foundry Forum و Samsung Advanced Foundry Ecosystem Forum که اوایل این ماه در سئول برگزار شد، در بیانیه‌هایی اعلام کرد تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ در فناوری ۳ نانومتری GAA کارایی و عملکرد پایداری را ارائه می‌دهد. بلافاصله پس از این بیانیه‌‌ها، شاهد پیشرفت و تحولات مثبت در نمونه اولیه این تراشه هستیم.

در آزمایشاتی که بر روی تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ صرت گرفت، این تراشه با ثبت سرعت کلاک ۳.۲۰ گیگاهرتزی عملکرد بهتری نسبت به A15 Bionic اپل از خود ارائه کرد. همچنین طبق شایعات، آزمایش‌های اولیه CPU و GPU تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ حکایت از پیشی گرفتن این پردازنده از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ دارد. سامسونگ همچنان بر روی توسعه این تراشه کار می‌کند و قصد دارد آن را در ماه‌های آتی روانه بازار کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید