یک گروه هکری بیش از ۱ ترابایت داده شرکت دیزنی را سرقت کرد - تکفارس 
یک گروه هکری بیش از ۱ ترابایت داده شرکت دیزنی را سرقت کرد - تکفارس 

یک گروه هکری بیش از ۱ ترابایت داده شرکت دیزنی را سرقت کرد

فرزاد اسرافیلی
۲۵ تیر ۱۴۰۳ - 15:37
سرقت داده دیزنی

طبق گزارشاتی که در اینترنت در حال پخش است ظاهراً شرکت دیزنی قربانی حمله هکری شده است که در پی آن اطلاعات ۱.۱ ترابایتی این شرکت به سرقت رفته است.

گروه هکری “Nullbulge” ادعا کرده است به پلتفرم داخلی Slack دیزنی دسترسی پیدا کرده‌ و ۱.۱ ترابایت داده از این پلتفرم را در اختیار گرفته‌اند. اگرچه محتوای داده‌های به سرقت رفته نامشخص است، اما در پلتفرم داخلی Slack حجم قابل توجهی از داده‌ها از جمله پروژه‌های منتشر نشده، اعتبارنامه‌های احراز هویت کاربران، کانسپت آرت‌ها و اطلاعات شخصی نگه‌داری می‌شد.

در حال حاضر، مشروعیت این حمله هکری به صورت رسمی تایید نشده است، اما یک اسکرین شات در اینترنت پخش شده است که فایل‌های مختلف بخ سرقت رفته را نمایش می‌دهد. وب‌سایت «Nullbulge» از زمان اعلام این حمله از دسترس خارج شده است و از امکان دانلود بیشتر داده‌های ادعایی جلوگیری شده است. دیزنی هنوز به سؤالات مربوط به حمله گزارش شده پاسخی ارائه نکرده است.

در صورت تایید رسمی سرقت اطلاعات دیزنی توسط هکرها، می‌توان گفت این حمله سایبری یکی دیگر از حملات بزرگ علیه شرکت مطرح در سال‌های اخیر بوده است. قبلاً نیز چندین حمله سایبری علیه شرکت‌های بزرگ رخ داده بود. در اواخر سال ۲۰۲۲، شرکت بازیساز Rockstar Games بدلیل لو رفتن ۹۰ ویدیوی مربوط به GTA 6 از طریق پلتفرم Slack از سوی هکرها دچار ضرر شد. همچنین در اواخر سال ۲۰۲۳، در پی حمله سایبری علیه Insomniac Games، بیش از ۱ میلیون فایل این شرکت به سرقت رفت. این فایل‌ها پس از اینکه هیچ خریداری حاضر به پرداخت ۲ میلیون دلار به هکرها نشد، برای عموم منتشر شد.

حال باید منتظر ماند و دید در ادامه جزئیات بیشتری از این حمله هکری علیه دیزنی افشا خواهد شد و مسئولان این شرکت این حمله را تایید خواهند کرد یا خیر.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید