اپل اولین شبیه‌ساز ویندوز در iOS را تائید کرد - تکفارس 
اپل اولین شبیه‌ساز ویندوز در iOS را تائید کرد - تکفارس 

اپل اولین شبیه‌ساز ویندوز در iOS را تائید کرد

افشین نوری
۲۴ تیر ۱۴۰۳ - 11:50
اولین شبیه‌ساز ویندوز در iOS

اپل سرانجام اپلیکیشن UTM SE را به عنوان اولین شبیه‌ساز ویندوز در iOS تائید کرد. این اپلیکیشن حالا برای iOS ،iPadOS و visionOS به صورت رایگان قابل دسترس است.

اپل ماه گذشته اپلیکیشن UTM SE را رده کرده بود و حالا UTM از تیم AltStore به خاطر کمک در ارائه آن برای iOS تشکر کرده است.

اپلیکیشن UTM SE یک شبیه‌ساز ویندوز است که به کاربران اجازه می‌دهد تا برنامه‌ها و بازی‌های قدیمی را روی دستگاه‌های اپل اجرا کنند.

حالا باید ببینیم این اپلیکیشن چقدر خواهد توانست رضایت کاربران را جلب کند. به تازگی شبیه‌ساز محبوب PPSSPP جهت اجرای عناوین کنسول PSP برای کاربران اپ استور منتشر شده است.

پس از تغییر دستورالعمل‌های اپ استور، شاهد انتشار تعداد زیادی از شبیه‌سازهای بازی مانند Gamma، Delta و RetroArch در این فروشگاه بوده‌ایم؛ اکنون شبیه‌ساز دیگری به نام PPSSPP برای کاربران iOS منتشر شده است که امکان اجرای بازی‌های کنسول PSP را در دستگاه‌های آیفون و آیپد فراهم می‌کند.

لازم به ذکر است که PPSSPP یک شبیه‌ساز متن‌باز و چند پلتفرمی است که برای MacOS، ویندوز، لینوکس، اندروید و سیستم‌عامل‌های دیگر منتشر شده است. اکنون که مجوز فعالیت شبیه‌سازهای بازی در اپ استور صادر شده است، توسعه‌دهندگان به‌طور رسمی شبیه‌ساز PPSSPP را برای آیفون و آیپد منتشر کرده‌اند که کاربران را از جیلبریک‌کردن یا سایدلود دستگاه خود جهت اجرای آن بی‌نیاز می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید