شایعه: آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس از شارژ سریع ۴۰ واتی پشتیبانی خواهند کرد
شایعه: آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس از شارژ سریع ۴۰ واتی پشتیبانی خواهند کرد

شایعه: آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس از شارژ سریع ۴۰ واتی پشتیبانی خواهند کرد

فرزاد اسرافیلی
۲۲ تیر ۱۴۰۳ - 16:22
آیفون 16 پرو و پرو مکس مجهز به شارژ سریع 40 واتی

طبق شایعات جدید آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس قرار است از شارژ سریع ۴۰ واتی و شارژ بی سیم ۲۰ واتی MagSafe پشتیبانی کنند.

بنا به شایعه‌ای که در حال حاضر در چین در جریان است، آیفون ۱۶ پرو و ​​آیفون ۱۶ پرو مکس جدید اپل از شارژ سریع سیمی ۴۰ واتی و شارژ ۲۰ واتی MagSafe پشتیبانی خواهند کرد.

در حال حاضر، آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو با آداپتور USB-C می‌توانند حداکثر تا ۲۷ وات شارژ شوند، این در حالی است که شارژرهای رسمی MagSafe اپل و اشخاص ثالث مجاز قادر هستند مدل‌های آیفون ۱۵ را تا ۱۵ وات شارژ کنند. هر چهار مدل سری آیفون ۱۵ با آداپتور ۲۰ وات یا بالاتر می‌توانند در عرض حدود ۳۰ دقیقه تا ۵۰ درصد شارژ شوند.

به گزارش وبگاه خبری ITHome، اپل قصد دارد مدل‌های پرو سری آیفون ۱۶ را مجهز به پشتیبانی از شارژ سیمی ۴۰ وات و شارژ بی‌سیم ۲۰ واتی کند تا مشکل افزایش زمان شارژ ناشی از افزایش ظرفیت باتری به کلی حل شود.

همچنین بنا به شایعات مدل‌های سری آیفون ۱۶ اپل به استثنای آیفون ۱۶ پلاس از باتری‌های بزرگتری نسبت به مدل‌های قبلی خود بهره خواهند برد.

ادعای افزایش وات شارژ تقریبا یک سال پیش هم در وبگاه MacRumors پخش شده بود. در گزارش این وبگاه خبری آمده بود که سری آیفون ۱۶ از فناوری باتری با تراکم انرژی زیاد و شارژ سیمی ۴۰ واتی و شارژ ۲۰ واتی MagSafe استفاده خواهد کرد. باتری‌های با تراکم انرژی زیاد ظرفیت بالاتر و طول عمر بیشتری دارند.

مشخص نیست که چرا این شایعه دوباره در آسیا پخش شده است، قطعا با توجه به اینکه تنها دو ماه تا رونمایی از این آیفون‌ها باقی مانده است، ممکن است پخش دوباره این شایعه علت خاصی داشته باشد. با این حال باید منتظر اخبار جدیدی باشیم. لازم به ذکر است سری آیفون ۱۶ حدوداً اواسط سپتامبر روانه بازار خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید