دیش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک مینی در آمریکا عرضه شد - تکفارس 
دیش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک مینی در آمریکا عرضه شد - تکفارس 

دیش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک مینی در آمریکا عرضه شد

افشین نوری
۲۲ تیر ۱۴۰۳ - 11:32
دیش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک مینی

اسپیس ایکس به‌تازگی دیش اینترنت ماهواره‌ای قابل‌حمل استارلینک مینی را معرفی کرده و حالا آن را در آمریکا عرضه کرده است.

مزیت استارلینک مینی این است که دیش و روتر وای‌فای را با یکدیگر ترکیب کرده است و اندازه‌ای در حد یک لپ‌تاپ دارد که می‌توان آن را هرجایی حمل کرد.

استارلینک مینی

طبق گزارش‌های منتشر شده سرعت دانلود اینترنت ماهواره‌ای این دیش به ۱۳۰ مگابیت‌بر‌ثانیه می‌رسد که از بسیاری از سرویس‌های اینترنتی سریع‌تر است.

دیش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک مینی هم‌اکنون در آمریکا به قیمت ۵۹۹ دلار فروخته می‌شود. این دیش را با دو سرویس منطقه‌ای و Mini Roam می‌توان استفاده کرد که اولی ۱۵۰ دلار در ماه قیمت دارد بدون محدودیتی، و دومی با ۵۰ دلار در ماه 50 گیگابایت داده را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

دیش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک مینی

به‌تازگی ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس با انتشار یک پست در شبکه اجتماعی ایکس، اعلام کرده است سرعت دانلود سرویس اینترنت ماهواره‌ای این کمپانی به ۱۷ مگابیت بر ثانیه رسیده است؛ درحالی که این سرعت توسط یک گوشی اندرویدی بدون هیچگونه دستکاری و به کمک ماهواره‌های استارلینک در مدار نزدیک به زمین ثبت گردیده است.

در اوایل امسال، اسپیس ایکس شش ماهواره مجهز به قابلیت Direct to Cell را به فضا پرتاب نمود؛ درحالی که هریک از این ماهواره‌ها قادرند به عنوان یک دکل مخابراتی عمل کنند، دسترسی سراسری مردم را جهت ارسال پیام، برقراری تماس و وب‌گردی به ارمغان می‌آورند؛ شایان ذکر است که در زمان استفاده از این دکل‌ها نیاز به سخت‌افزار یا نرم‌افزار اضافی دیگری به جز یک گوشی معمولی LTE نخواهید داشت.

البته این ماهواره‌ها برخلاف سایر دکل‌های مخابراتی، دائما درحال گردش به دور زمین هستند. همچنین این شرکت نورآور قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۴ سرویس‌های ارسال پیامک و به دنبال آن تماس‌های صوتی، داده‌ها و خدمات اینترنت اشیا (IoT) را در سال ۲۰۲۵ راه‌اندازی کند؛ سرویس‌هایی که با اتکا به شبکه‌ای از صدها ماهواره مجهز به قابلیت Direct To Cell فعالیت خواهند کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید