ویندوز بعد از ۴۰ سال این قابلیت جذاب را دریافت کرد - تکفارس
ویندوز بعد از ۴۰ سال این قابلیت جذاب را دریافت کرد - تکفارس

ویندوز بعد از ۴۰ سال این قابلیت جذاب را دریافت کرد

امین باقری
۱۹ تیر ۱۴۰۳ - 16:36
ویندوز بعد از 40 سال قابلیت

ویندوز بعد از ۴۰ سال یک قابلیت موردانتظار را دریافت کرده است. نوت‌ پد ویندوز بالاخره قابلیت‌ غلط یاب و تصحیح املایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

نوت پد، ویرایشگر متنی که برای اولین بار در سال ۱۹۸۳ برای سیستم‌ عامل ویندوز معرفی و عرضه شد و همچنان به اندازه مایکروسافت ورد محبوبیت خود را حفظ کرده است، پس از ۴۰ سال قابلیت‌ غلط یاب و تصحیح املایی را دریافت کرده است. به این ترتیب، کسانی که نمی‌خواهند از برنامه‌های ویرایش متن پیچیده‌ مانند ورد استفاده کنند، می‌توانند به استفاده از نوت پد در کارهای خود ادامه دهند.

قابلیت غلط یاب در نوت پد، کلمات نادرست را دقیقا مانند برنامه ورد یا اج، با یک خط زیرین قرمز به وضوح نشان می‌دهد. اگرچه یک تفاوت بسیار کوچک در نوت پد وجود خواهد داشت: کلیک راست بر روی هر کلمه نادرست، لیستی از کلمات جایگزین را نشان نخواهد داد و شما باید دوباره بر روی کلمه خط‌دار کلیک کنید تا بتوانید این لیست را ببینید.

ویندوز بعد از ۴۰ سال این قابلیت جذاب را دریافت کرد - تکفارس

تصمیم مایکروسافت برای حذف قابلیت غلط یاب املا از ورد تعجب برانگیز بود. در واقع، در نسخه‌های بتای نوت پد، این شرکت گزینه ویرایش با کلیک راست را درست شبیه ورد، معرفی کرده بود. از این نظر، نوت پد از زمان طراحی آن با Multi-Tool Notepad در سال ۱۹۸۳، مهمترین بروزرسانی خود را دریافت خواهد کرد.

در نوت پد ویندوز ۱۱، شما می‌توانید در صورت تمایل غلط یاب املا را غیر فعال کنید. این قابلیت همچنین می‌تواند بر اساس نوع فایل نیز عمل کند: به عنوان مثال، شما می‌توانید تصحیح متن را برای فایل‌های با پسوند srt. روشن کنید و برای فایل‌های با پسوند docx. خاموش کنید.

در حالی که مایکروسافت برای حذف ورد پد از ویندوز ۱۱ در اواخر امسال آماده می‌شود، همچنان قابلیت‌های بیشتری برای نوت پد ویندوز ۱۱ منتشر می‌کند. نوت پد اکنون قابلیت‌های جذابی مانند شمارش حروف، حالت شب، سربرگ‌ها و ادغام با هوش مصنوعی کوپایلت را ارائه می‌دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید