بهترین قابلیت‌‌های HyperOS که باید تجربه کنید - تکفارس 
بهترین قابلیت‌‌های HyperOS که باید تجربه کنید - تکفارس 

بهترین قابلیت‌‌های HyperOS که باید تجربه کنید

امین باقری
۲۷ تیر ۱۴۰۳ - 09:43
بهترین قابلیت‌‌های HyperOS

در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین قابلیت‌‌های HyperOS آشنا کنیم. سیستم‌عامل HyperOS حاصل اندیشه جدید شرکت شیائومی است که با قابلیت‌های جدید تجربه کاربری شما را به سطحی کاملا جدید ارتقا می‌دهد.

این برند تغییرات چشمگیری را در سیستم اصلی اعمال کرده است تا تجربه‌ای ساده و پرسرعت با قابلیت‌های اضافی ارائه دهد. اما امروزه قابلیت‌های جدید زیادی وجود دارند، پس چه چیزی واقعا HyperOS را متمایز می‌کند؟ ما ۶ قابلیت برتر از HyperOS را که نباید از دست بدهید، در اینجا آورده‌ایم.

اگر قبلا دستگاهی از شیائومی با HyperOS داشته‌اید یا منتظر ارتقاء به سیستم‌‌عامل جدید هستید، این ۶ قابلیت برتر زیر باعث می‌شوند تا گوشی همراه خود را حتی بیشتر دوست داشته باشید.

بهترین قابلیت‌‌های HyperOS

۱. لاک اسکرین مورد علاقه‌تان را طراحی کنید

اگر از لاک اسکرین قدیمی و کسل‌کننده خود خسته شده‌اید، HyperOS به کمک شما می‌آید. این یکی از مهمترین تغییرات ظاهری در سیستم‌ عامل جدید می‌باشد که مورد پسند کاربران واقع شده است.

بهترین قابلیت‌‌های HyperOS که باید تجربه کنید - تکفارس 

HyperOS به شما این امکان را می‌دهد که لاک اسکرین خود را با استفاده از طرح‌های متعدد، فونت‌ها و اشکال مختلف ساعت، شخصی‌سازی کنید. همچنین می‌توانید رنگ‌ فونت را تغییر دهید و حالت Depth یا عمق را برای قرار دادن ساعت و تاریخ در پشت سوژه تصویر پس‌زمینه لاک اسکرین اعمال کنید. اثر عمق هنگام افزودن تصویر شخصی به عنوان پس‌زمینه لاک اسکرین بسیار جذاب است.

لاک اسکرین سیستم HyperOS که شباهت زیادی به آیفون دارد، قابلیت جذابی است که شیائومی به خوبی پیاده‌سازی کرده و امیدواریم که در به‌روزرسانی های بعدی آن را بهبود ببخشد.

HyperOS سه مدل لاک اسکرین را در اختیار شما قرار می‌دهد: کلاسیک، لوزی و مجله.

بهترین قابلیت‌‌های HyperOS که باید تجربه کنید - تکفارس 

سبک کلاسیک به شما حالت ساده‌ای از لاک اسکرین را ارائه می‌دهد که زمان، تاریخ و اطلاعات آب و هوا در آن نمایش داده شده، اگرچه شما چندین سبک ساعت و تاریخ نیز برای انتخاب دارید. شخصی‌سازی به معنای واقعی در دو سبک دیگر لاک اسکرین، یعنی لوزی و مجله ممکن است. سبک‌های لاک اسکرین و گزینه‌های شخصی‌سازی گوناگون را امتحان کنید تا لاک اسکرین مورد علاقه خود را خلق کنید.

بهترین قابلیت‌‌های HyperOS که باید تجربه کنید - تکفارس 

۲. گالری شما هوشمندتر و بهتر می‌شود

اگرچه تغییرات زیادی در ظاهر ایجاد نشده، برنامه گالری در HyperOS چندین قابلیت مفید دریافت می‌کند. اولا، آیکون گالری شامل یک تغییر جزئی می‌شود که احتمالا در نگاه اول یا حتی دوم قابل تشخیص نباشد. برای مثال، خورشید آیکون برنامه به سمت چپ منتقل شده است، اما این تفاوت بزرگی ایجاد نمی‌کند.

بهترین قابلیت‌‌های HyperOS که باید تجربه کنید - تکفارس 

برنامه گالری جدید دارای قابلیت برش عکس هوشمند می‌باشد. شما می‌توانید از آن برای جدا کردن سوژه یک تصویر استفاده کنید. برای این کار، سوژه را لمس کنید و نگه دارید و سپس آن را کپی، ذخیره یا به کسی ارسال کنید. این قابلیت برای حذف یا تغییر پس زمینه بسیار مفید است.

بهترین قابلیت‌‌های HyperOS که باید تجربه کنید - تکفارس 

اگر یک پس زمینه متفاوت می‌خواهید، تصویر را لمس کنید و نگه دارید، سه نقطه عمودی را انتخاب کرده و روی گزینه تغییر پس زمینه ضربه بزنید. پس زمینه‌ای که دوست دارید را انتخاب کرده و ذخیره کنید.

بهترین قابلیت‌‌های HyperOS که باید تجربه کنید - تکفارس 

شما همچنین متوجه خواهید شد که گزینه‌های گالری به پایین صفحه منتقل شده‌اند و یک سربرگ جدید به نام “Recommended” وجود دارد، که شامل تمام گزینه‌هایی است که شما پس از انتخاب سه نقطه عمودی در گوشه بالا سمت راست در سیستم MIUI مشاهده می‌کنید. قابلیت جدیدی که در اینجا اضافه شده، گزینه ID است که به شما کمک می‌کند تا برش و عکس‌های مخصوص شناسایی هویت ایجاد کنید.

۳. زیبایی بیشتر نمایشگر با ناچ پویا

جزیره‌ی پویا در آیفون‌ها بسیار محبوب شده است و به همین دلیل، برندهای گوشی‌های هوشمند اندروید نیز سعی می‌کنند این قابلیت را به روش خودشان ادغام کنند. ریلمی آن را Mini Capsule می‌نامد و وان‌پلاس نیز با عرضه OxygenOS 14 این قابلیت را اتخاذ کرده است.

شیائومی نیز نسخه‌ی مخصوص خود از جزیره‌ی پویا را خلق کرده است که با HyperOS عرضه می‌شود. اگرچه هنوز رسما نامگذاری نشده است، بسیاری آن را ناچ پویا می‌نامند.

بهترین قابلیت‌‌های HyperOS که باید تجربه کنید - تکفارس 

شما در هنگام اتصال شارژر، فعال کردن حالت صرفه‌جویی باتری، حالت مزاحم (DND)، حالت سکوت یا هات‌اسپات را روشن می‌کنید، می‌توانید عملکرد ناچ را مشاهده کنید. در حال حاضر، این قابلیت کاربرد زیادی ندارد، اما داشتن عناصر ظاهری جذاب خوب است. امیدواریم که پیشرفت‌های آینده‌ی HyperOS ناچ پویا را کاربردی‌تر و کارآمدتر کند.

۴. مرکز کنترل بهتر و ساده‌تر

مرکز کنترل یکی از قسمت‌هایی است که کاربران زمان زیادی را در آن می‌گذرانند، و HyperOS تغییرات متعددی را به همراه دارد که برخی از آن‌ها واقعاً جذاب هستند. برای باز کردن مرکز کنترل هنوز باید گوشه بالا سمت راست صفحه را پایین بکشید. سپس، به سرعت متوجه می‌شوید که همه برچسب‌های آیکون‌ها ناپدید شده‌اند. این یک باگ نرم‌افزاری نیست، بلکه یک حرکت استراتژیک از سوی شیائومی است تا ظاهری مینیمالیست در مرکز کنترل ایجاد کند.

بهترین قابلیت‌‌های HyperOS که باید تجربه کنید - تکفارس 

شیائومی عمداً این کار را انجام داده است تا مرکز کنترل را با ظاهری ساده‌تر ارائه دهد، اما برای افراد که خیلی آشنا نیستند، ممکن است تاثیر برعکس داشته باشد. آن‌ها ممکن است تا زمانی که به آن عادت کنند، در استفاده از میانبرهای مرکز کنترل مشکل داشته باشند. خوشبختانه، با غیرفعال کردن “Don’t Show Icon Labels” با مراجعه به Settings > Notifications & Status Bar، می‌توانید برچسب‌های آیکون را دوباره نمایش دهید.

مرکز کنترل در HyperOS دارای آیکون‌های بزرگ‌تری برای دید بهتر است. یک تغییر مهم دیگر این است که تمام آیکون‌ها در یک صفحه قابل اسکرول قرار دارند. به خاطر بیارید که MIUI این آیکون‌ها را داخل پنل‌هایی قرار می‌دهد که می‌توانید به چپ یا راست بکشید.

شیائومی یک میانبر پخش‌کننده موسیقی به مرکز کنترل اضافه کرده است که برای علاقه‌مندان به موسیقی مفید است. یک تغییر کابردی دیگر در مرکز کنترل HyperOS این است که گزینه‌های وای فای در یک پنجره کوچک پاپ‌آپ هنگامی که روی آیکون وای فای کلیک و نگه دارید، ظاهر می‌شوند. این تغییر در مورد بلوتوث و میانبرهای مرکز کنترل نیز صدق می‌کند.

۵. به راحتی چند کار را همزمان انجام دهید

انجام همزمان چندین کار با HyperOS نسبت به MIUI بهتر است. شما می‌توانید از آیکون‌های میانبر برای تعویض صفحات تقسیم‌شده یا بستن پنجره‌ی برنامه‌های معلق استفاده کنید. این میانبرها پس از لمس سه نقطه روی پنجره‌ی برنامه‌های معلق به شما داده می‌شوند.

بهترین قابلیت‌‌های HyperOS که باید تجربه کنید - تکفارس 

اگر شما به طور منظم از برنامه‌ها در پنجره‌ی معلق یا حالت صفحه‌های تقسیم‌شده استفاده می‌کنید، این میانبرها می‌توانند تأثیر زیادی داشته باشند. برخی از بهترین قابلیت‌ها شامل یادداشت‌ برداری در جلسه‌ها، چت با چندین دوست از طریق برنامه‌های مختلف و کپی پیست از یک برنامه به برنامه دیگر می‌شود.

۶. حذف راحت‌تر برنامه‌های از پیش‌نصب‌شده

سال‌ها انتظار و شکایت‌های بی‌شمار در نهایت تاثیر خود را گذاشته‌اند، زیرا HyperOS به شما اجازه می‌دهد تا اکثر برنامه‌های از پیش‌نصب‌شده، که به آن‌ها Bloatware نیز می‌گویند، را حذف کنید. این مشکل فقط مختص گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده شیائومی نیست؛ حتی گوشی‌های پرچمدار آن نیز با Bloatware زیادی عرضه می‌شوند.

اکنون می‌توانید به راحتی اکثر برنامه‌های پیش‌نصب‌شده، از جمله برنامه‌های سیستم، را حذف کنید تا فضای آزاد بیشتری در اختیار داشته باشید. این ممکن است عملکرد دستگاه را نیز بهبود بخشد.

بهترین قابلیت‌‌های HyperOS که باید تجربه کنید - تکفارس 

شیائومی زمان و تلاش زیادی را صرف توسعه HyperOS کرده است. این سیستم‌ عامل حدود چند گیگابایت کم حجم تر از MIUI می‌باشد و با وجود انیمیشن‌های روان‌تر، سریع‌تر نیز به نظر می‌رسد. با این سیستم‌ عامل جدید، غول فناوری چینی هدف دارد یک اکوسیستم یکپارچه را توسعه دهد تا تمام محصولات شیائومی به طور عمیق با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و یک اکوسیستم قوی را ایجاد کنند. در واقع، حتی خودروی برقی که به تازگی عرضه کرده‌اند نیز HyperOS را اتخاذ کرده است.

در حال حاضر، HyperOS قابلیت‌های تحول‌برانگیزی را به همراه نمی‌آورد. بیشتر آن‌ها از iOS الهام گرفته‌اند که اصولاً بد نیست، اما همچنین انتظار داریم شیائومی قابلیت‌های شگفت‌انگیزی را برای آن توسعه دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید