میانگین IQ کشورهای مختلف منتشر شد؛ ایران در رتبه سوم - تکفارس 
میانگین IQ کشورهای مختلف منتشر شد؛ ایران در رتبه سوم - تکفارس 

میانگین IQ کشورهای مختلف منتشر شد؛ ایران در رتبه سوم

افشین نوری
۱۸ تیر ۱۴۰۳ - 14:23
میانگین IQ ایران

صفحه دنیای آمار، میانگین IQ کشورهای مختلف را منتشر کرده است که ایران را در رده سوم نشان می‌‌دهد.

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید ایران بعد از کره جنوبی و چین در رتبه سوم قرار گرفته است و حتی بالاتر از ژاپن قرار دارد.

میانگین IQ ایران
میانگین IQ ایران

این در حالیست که کشورهایی مثل هند، آمریکا و ترکیه در رده‌های پایین‌تری قرار دارند و این نشان می‌دهد که ایرانیان از نظر IQ حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Tom_Gates گفت:

    حس میکنم انگلیس انقدر وضعش خراب بوده که مجبور شدن بریتانیا به جاش بزارن و جمع ببندن 😅

  • Saeed گفت:

    اما واقعا درسته کشور ما مشکلش یه چیز دیگس فقط

    • درسته از اونجایی معلوم میشه که ایرانیا ۵۰۰۰ سال پیش چشم مصنوعی داشتن و جراحی مغز انجام میدادند ، ۳۰۰۰ سال پیش اولین حقوق بشر جهان ، اولین کشور که به خدا اعتماد آوردن ، کلی نخبه ، بو علی سینا یه آدم که اولین نفری بود که کروی بودن زمین رو اثبات کرد ، حتی اولین ریسندگی ، و از بهترین اقتصاد ها تا چندین دهه پیش

      • عمو گفت:

        اگه اینقدر باهوش بودن الان وضعیت اینطوری نبود ، ( هرکی به دنبال … ) در ضمن اولین کسی که گفت زمین کروی است فیثاغورس ، دانشمند اروپایی بود ، در ضمن درکشورهای باستانی دیگر مثل یونان و مصر ما چیز هایی بسیار عجیب تر می بینیم ؛ به عنوان مثال الان یه شخص مصری بیاد بگه که ما خط هیروگلیف و اهرام ثلاثه رو ساختیم ، پس ما باهوش ترین افراد روی زمینیم !!

  • نیما گفت:

    دوستان تعداد شرکت کنندگان ایران توی این تست خیلی کم بوده و حدود ۳هزار بوده ولی مال ژاپن مثلا حدود ۲۰۰هزار بوده…. واسه اینکه نتایج این تست دقیقتر بشه حتما هم خودتون شرکت کنید و هم اشناهاتون رو بگید که شرکت کنند که دقت بیشتر ضریب هوشی ایرانیان بدست بیاد. فقط یک نکته که طبق نوشته خود سایت اولین آزمون اعتبار داره و اگه بخوایید تکرار کنید حداقل باید یک سال فاصله بیوفته… پس با تمرکز بالا سعی کنید دفعه اول تست رو حل کنید که نتیجه تون دقیق باشه چون تستش خیلی معتبره… آدرس تست زیر میزارم حتما پخشش کنید که ایرانی ها بیشتر شرکت کنند:
    https://international-iq-test.com/en/

  • Enayat گفت:

    حس وطن دوستی و خودباوری، قابل ستایش است ولی باید اطلاعات معتبر منتشر شود. منبع شما کجا بوده‌است؟ (لطفاً لینک یا آدرسش را بیاورید). تا جایی که به یاد دارم، ارقام منتشر شده درباره آی‌کیوی متوسط ایرانیان حدود ۸۳ بود که در رده‌های نسبتاً پایینی (در حدود آی‌کیوی کشورهای عربی و بالاتر از آی‌کیوی کشورهای آفریقایی) بود. منبع آن تحقیقات پروفسور لی در انگلستان بود و کتابی هم برایش منتشر شده است. در رده‌بندی ذکر شده، آسیایی ها (منظور ، هنگ کنگ، کره، ژاپن چین)، بالاترین آی کیو و بعد اروپایی ها و آمریکایی‌ها بودند. در منطقه ما هم، عراق و ترکیه و آذربایجان چ، آی‌کیوی بالاتری داشتند (مخصوصا ترکیه). البته جا دارد فرد دیگری تحقیقات میدانی انجام دهد تا صحت و سقم این نتیجه گیری معلوم شود. ولی شخصا بعید میدانم در وضعیت فعلی، ضریب هوشی متوسط ایرانیان، در رده‌های خیلی بالا قرار داشته باشد. البته افراد نابغه و باهوش بالایی در بین ایرانیان وجود داشتند. قبلاً مجله تایم فهرست ۱۰۰ نابغه دنیا را منتشر کرده بود که پروفسور جوان (مخترع لیزر گازی، ایرانی‌الاصل مقیم آمریکا) و همچنین خانم پردیس ثابتی (در تحقیقات ژنتیک ، ایرانی‌الاصل مقیم آمریکا)، در بخشهای بالایی لیست بودند. افرادی از ایتالیا و.‌‌.. در بالای لیست هم بودند. البته تا جایی که اطلاع دارم مثلاً عصامه بن لادن هم در این لیست بود. به هرحال متاسفانه، نخبگان موجود هم در جامعه ایرانی، در انزوا، طرد یا رانده شده..‌ هستند. در نهایت، اگر شما اطلاعات جدیدی دارید، بنده هم خوشحال می‌شوم که مشخص کنیم ایرانیان در لیست برترین ضریب هوشی ها، بالاتر رفته باشند،

    • نیما گفت:

      دوست عزیز همان طور که پیام بالا گفتم معتبر هست منبعش و ادرس هم انتهای پیام دادم فقط برای اعتبار بیشتر حتما باید شرکت کننده های ایران بیشتر باشه چون فقط حدود ۳هزار شرکت کننده ایرانی داشته پس وارد لینک زیر بشید و هم خودتون و هم دوستانتون شرکت کنید فقط توجه کنید دفعه اولش جواب قابل اطمینان هست و طبق توضیحات خود سایت برای برای بار دوم حداقل باید یک سال فاصله باشد:

      منبع داده ها:
      https://international-iq-test.com/en/test/IQ_by_country

      آدرس انجام ازمون:
      https://international-iq-test.com/en/

  • Enayat گفت:

    بازگشت به پیام قبلیم، فقط نام اسامه بن لادن را اشتباه تایپ کرده بودم که تصحیح می‌کنم

  • نیما گفت:

    هم خودتان و هم آشناهاتون وارد سایت زیر بشید و ازمون رو انجام بدیییید که تعداد شرکت کننده ایران بالا بره (فقط نتیجه دفعه اول معتبره):

    https://international-iq-test.com/en/

  • Babak گفت:

    با سلام خدمت دوستان
    از لحاظ علمی و روانشناسی و هوش های متفاوت انسانی این خبر صد در صد اشتباه هستش،با یک رجوع به منابع معتبر جهانی و علمی دنیا و مشاهده رنگینک هوش جهان میبینید که سالهاست که تو رتبه بندی آی کیو جهانی جایگاه ایران بین کشورهای جهان چیزی بین هفتاد تا هشتادمین کشور بین کشورهای جهانه و هیچ وقت ایران حداقل در بیست سی سال گذشته تو رتبه بیست و سی هم نبوده چه برسه رتبه سوم! ،هر معلولی را علتی هست و یکی از علتهای رسیدن ما و کشورمون به اینجا غره شدن به این چیزهای کذب هستش که هنر نزد ایرانیان است و ایرانی ها باهوش ترین هستن وووو…ولی هینجوری یهویی به علت فوران این هوش اضافی کارمون به اینجا رسید!!

  • حمید گفت:

    واقعاً این توهم خود بزرگ بینی.. معدل بهره هوشی ایرانیان مطابق با آخرین بررسی‌های انجام شده برابر است با ۸۰/۰۱ که تقریبا در اواخر جدول قرار میگیرند ، بنده بعنوان یک دکتر روانشناس که به ایرانی بودنم افتخار میکنم بر این عقیده هستم که حداقل میتوانیم با برنامه‌ریزی فرزندان و نوادگان باهوش تر از خود را تربیت نمائیم و از این وضعیت وحشتناک خارج شویم

  • Sina گفت:

    من نمیدونم چه کسی به این مردم گفته ضریب هوش ملت ایران ۸۰ هست که یکسری مدعی هستن دکتر روانشناس هستن اما نمیدونن هیچ کشوری در جهان امکان نداره ضریب هوش ۸۰ داشته باشه
    عزیزان ضریب هوش ۸۰ برای یه کشور یعنی میانگین هوش اون مردم بین ۶۰ تا ۱۰۰ باید باشه و ضریب هوش کمتر از ۷۰ میشه عقب مانده ذهنی یعنی اگر میانگین هوش مردم ایران ۸۰ بود یعنی یک چهارم مردم عقب مانده ذهنی بودن یک چهارم دیگه کندذهن و بقیه مردم هم افراد کم هوش،و همچین چیزی محاله،مثل تمام کشورهای دنیا میانگین هوش ایران هم حدود ۱۰۰ به بالا هست.
    اون آمار احمقانه ۸۰ رو یه موسسه بی اعتبار درآورد که براساس میزان درآمد و رشد اقتصادی و یکسری پیشرفت‌های تکنولوژیکی مثل تولید علم اومده بود یه آمار داده بود و اینقدر آمار بی‌ربط بود که اصلا شرایط سیاسی رو مدنظر نگرفته بود ضمن اینکه اونهایی که مدعی هستن دکتر روانشناس هستن چطور نمیدونن در مورد یه کشور ضریب هوش ۸۰ غیرممکنه؟
    واقعا این ملت چرا هر چرندی بین اشون باب میشه باور میکنن و دیگه هیچ رقمه نمیشه بهشون حالی کرد غلطه.
    میانگین هوش مردم ایران باتوجه به تحصیل کردگان زیاد قطعا بالاتر از نرمال جهانی هست و بخاطر فرار نخبگان بخشی از استعدادها ضعیف هستن و ضمن اینکه مردم ایران جزو بااستعداد ترین ملت‌های دنیا هستن چون ایران جایی قرار گرفته که طی چند هزار سال هر نوع نژادی وارد شده و مردم ایران متنوع ترین نژاد ها رو داره بخاطر همین همه نوع استعدادی وجود داره از سیاه لاغر آفریقایی تا سفید اردبیلی و هیکل گنده مازندرانی.
    بهتره کسانی که همچین چرندیاتی رو رواج میدن فقط یک مقاله درباره میانگین هوش بخونن تا بفهمن تفاوت باهوش ترین کشور تا ضعیف ترین کشور نهایت ۱۰ تا ۱۵ عدد هست و اگر باهوش ترین حدود ۱۱۰ باشه ضعیف ترین ۹۰ هست و محاله کشوری میانگین زیر ۹۰ باشه چون ۹۰ یعنی مرز کودن و نمیشه ملتی نصفش کندذهن باشه.ضمن اینکه تمام معیارهای هوش اغلب به اقتصاد و پیشرفت کشورها نمره میدن و ایران بخاطر مسائل سیاسی قطعا نمیشه اینطور در موردش گفت.
    ولی هرچی هست قطعا مردم ایران جزو باهوش ترین مردم جهان هستن چون کمتر ملتی طی تاریخش اینهمه نخبه داره و کسانی که هزاران سال فرهنگ دارن قطعا کودن نیستن

  • آیا در دراز مدت تغذیه در میزان IQ تاثیر ندارد؟

  • من انگلیسی روان هستم، تحصیلات عالیه ام در آمریکا بوده، مهنس هسته ای هستم. اکنون هم در انجمن های مختلف انگلیس و انگلیسی زبان عضو هستم.
    الحق بعضی جوانان انگلیسی بهره هوشی کم دارند، خرف کلاسیک.
    در عین حال تشکیلات آموزشی انگلیس در جهان رتبه اول هست.
    بنظرم حیف است هوش بالا در دستگاه آموزش ضعیف بی ثمر بمونه.

  • کسایی که میخواهید تست بدید من همین الآن تموم کردم ولی آخرش میگه باید ۲.۵ دلار پول بپردازید تا نتایج برای شما ارسال بشه. الان چون پی پال ندارم تستم ثبت نمیشه یا فقط نتیجه برام ارسال نمیشه؟