شیائومی توسعه HyperOS 2.0 را آغاز کرده است - تکفارس 
شیائومی توسعه HyperOS 2.0 را آغاز کرده است - تکفارس 

شیائومی توسعه HyperOS 2.0 را آغاز کرده است

امین باقری
۱۷ تیر ۱۴۰۳ - 20:57
شیائومی HyperOS 2.0

شیائومی به طور رسمی آزمایش سیستم عامل HyperOS 2.0 را آغاز کرده است. چند هفته‌ای است که برخی اطلاعات فاش شده درباره HyperOS 2.0 منتشر شده‌اند، اما صحت این اطلاعات مشخص نبود. اکنون، یک منبع معتبر اطلاعات مهمی را یافته است که تایید می‌کند آزمایش HyperOS 2.0 به طور رسمی آغاز شده است. همچنین HyperOS 2.0 در ماه اکتبر به طور رسمی معرفی خواهد شد.

شیائومی به طور رسمی به توسعه HyperOS 2.0 سرعت بخشیده است. یک افزونه جدید به نام [OSBigversion] در سرور OTA شیائومی مشاهده شده است. این افزونه جدید نسخه‌های HyperOS را مشخص می‌کند. به عنوان مثال، اگر شما از HyperOS 1.0 استفاده می‌کنید، این افزونه به صورت [OSBigversion] => 1.0 نمایش داده می‌شود. یا فرض کنید از HyperOS 2.0 استفاده می‌کنید، در اینصورت این افزونه به صورت [OSBigversion] => 2.0 نمایش داده می‌شود.

شیائومی توسعه HyperOS 2.0 را آغاز کرده است - تکفارس 

پیش از این، افزونه OSBigversion وجود نداشت، به جای آن افزونه [Bigversion] برای نسخه‌های اصلی MIUI به کار برده می‌شد. این افزونه Bigversion نسخه‌های اصلی MIUI را مشخص می‌کرد. به عنوان مثال، اگر از MIUI 14 استفاده می‌کردید، به صورت “[bigversion] => 14” نمایش داده می‌شد. سال‌ها است که شیائومی از این نوع افزونه استفاده می‌کند. اما اکنون می‌بینیم که یک افزونه خاص “OSBigversion” برای HyperOS استفاده می‌شود.

این افزونه به سرور OTA اضافه شده است تا تفاوت بین نسخه‌های جدید HyperOS را مشخص کند. با این افزونه جدید، نسخه‌های جدید HyperOS بدون هیچ مشکلی بر روی دستگاه شما منتشر خواهند شد. این موضوع نشان می‌دهد که توسعه HyperOS 2.0 به طور رسمی آغاز شده است.

همچنین، نسخه‌های HyperOS دارای شماره ساختی هستند که با V816 شروع می‌شود. MIUI برای اولین بار در نسخه ۱۶.۸.۲۰۱۰ منتشر شد. بنابراین، شیائومی V816 را به عنوان شماره ساخت تعیین کرده است. در واقع، این شماره ساخت به حالت‌های مختلفی مربوط می‌شود.

قبل از عرضه HyperOS 1.0، این نسخه جدید دارای شماره ساخت V15 بود. این نشان می‌دهد که HyperOS 1.0 در واقع یک MIUI 15 نوسازی شده است. در حقیقت شیائومی سیستم عامل جدیدی عرضه نکرد و شما حتی متوجه این نمی‌شوید که از MIUI 15 استفاده می‌کنید.

انتظار می‌رود HyperOS 2.0 همراه با سری گوشی شیائومی ۱۵ در ماه اکتبر معرفی شود. شیائومی معمولا یک رابط کاربری جدید را با یک رونمایی بزرگ معرفی می‌کند و به تدریج شروع به انتشار به‌روزرسانی جدید می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید