شایعه: سری شیائومی ۱۵ از استاندارد IP69 پشتیبانی خواهد کرد - تکفارس 
شایعه: سری شیائومی ۱۵ از استاندارد IP69 پشتیبانی خواهد کرد - تکفارس 

شایعه: سری شیائومی ۱۵ از استاندارد IP69 پشتیبانی خواهد کرد

محمدامین حیدری
۱۷ تیر ۱۴۰۳ - 13:11
سری شیائومی 15 استاندارد IP69

در حالی که انتظار می‌رود سری شیائومی ۱۵ در اواخر سال میلادی جاری معرفی شود، اکنون شایعه‌ای تازه نشان می‌دهد این گوشی‌ها از استاندارد IP69 پشتیبانی خواهند کرد.

آن‌طور که پیداست، دو گوشی شیائومی ۱۵ و شیائومی ۱۵ پرو از استاندارد IP69 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار پشتیبانی می‌کنند. لازم به ذکر است که گوشی‌های سری شیائومی ۱۴ از گواهی IP68 برخوردار بودند؛ بدین ترتیب، همانطور که انتظار می‌رود استاندارد IP69 محافظت بهتری ارائه می‌دهد و باعث می‌شود تا گوشی در برابر ورود پرفشار آب و بخارشویی مقاومت بیشتری داشته باشد.

همچنین مجهز بودن گوشی‌های سری شیائومی ۱۵ به گواهی IP69 موجب خواهد شد تا در عمق ۱.۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه دوام بیاوند؛ از سوی دیگر استاندارد IP68 تنها می‌تواند از گوشی در برابر غوطه‌ور شدن در عمق کمتر از یک متر محافظت کند. البته دارا بودن گواهی IP69 برای دستگاه‌هایی نیاز به تمیزکاری مکرر و شدید دارند، بسیاری ضروری است؛ با این حال، حفاظت بیشتر می‌تواند در شرایط خاص برای گوشی مفید باشد.

شایان ذکر است که سری شیائومی ۱۵ از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ برخوردار خواهند بود. این تراشه قرار است در ماه اکتبر عرضه شود که انتظار می‌رود گوشی‌های سری جدید شیائومی نیز در همان ماه وارد بازار شوند. علاوه‌بر این، یک گزارش قدیمی نشان می‌دهد که تولید انبوه سری شیائومی ۱۵ در ماه سپتامبر آغاز خواهد شد. آن‌طور که پیداست، مدل اولترا گوشی شیائومی ۱۵ در اوایل سال ۲۰۲۵ عرضه می‌شود.

بنابراین، در ماه اکتبر تنها شاهد معرفی دو مدل معمولی و پرو این گوشی خواهیم بود. گزارشات حاکی از آن هستند شیائومی ۱۵ پرو به یک سنسور تله‌فوتو پریسکوپ ۵۰ مگاپیکسلی (۰.۸μm) مجهز شده است که زوم اپتیکال ۳ برابری ارائه می‌دهد. در همین حال، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی آن از یک دیافراگم ثابت بسیار بزرگ برای اطمینان از دریافت نور کافی و ثبت نتایج بهتر برخوردار خواهد بود.

همچنین گفته می‌شود که این گوشی دارای یک باتری با ظرفیت ۵,۴۰۰ میلی‌آمپر است و از شارژ سیمی ۱۰۰ وات پشتیبانی می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید