افزایش ۱۳ برابری سود سامسونگ در سه ماهه دوم ۲۰۲۴ - تکفارس 
افزایش ۱۳ برابری سود سامسونگ در سه ماهه دوم ۲۰۲۴ - تکفارس 

افزایش ۱۳ برابری سود سامسونگ در سه ماهه دوم ۲۰۲۴

فرزاد اسرافیلی
۱۵ تیر ۱۴۰۳ - 13:25
سود سامسونگ در سه ماهه دوم 2024

سامسونگ الکترونیکس از افزایش ۱۳ برابری سود سه ماهه دوم ۲۰۲۴ خود خبر داده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد خیره کننده‌ای ثبت کرده است.

شرکت سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد سود سه ماهه دوم این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ برابر افزایش داشته است. سود عملیاتی شرکت برای سه ماهه دوم ۲۰۲۴، ۸.۸ تریلیون وون معادل ۶.۳۴ میلیارد دلار پیش بینی شده است در حالیکه سود عملیاتی شناسایی شده در سه ماهه دوم ۲۰۲۳ تنها ۶۷۰ میلیارد وون بود.

عامل اصلی این افزایش سود، بهبود عملکرد بخش نیمه هادی سامسونگ می‌باشد. این بخش با عملکرد خوب خود به سود عملیاتی تخمینی ۴.۶ تریلیون وون در سه ماهه دوم ۲۰۲۴ دست یافته است، این در حالی است که در سال گذشته زیان ۴.۳۶ تریلیون وون شناسایی کرده بود. افزایش تقاضا برای تراشه‌های رده بالا DRAM، به ویژه تراشه‌هایی که در برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی بکار می‌روند، محرک این رشد بوده است. قیمت تراشه‌های DRAM حدود ۱۳ تا ۱۸ درصد و تراشه‌های NAND Flash که برای ذخیره‌سازی داده‌ها استفاده می‌شوند، ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافته‌اند.

بخش پررونق هوش مصنوعی با نیاز روزافزون به تراشه های حافظه پیشرفته که در مراکز داده هوش مصنوعی استفاده می‌شود، بر سود سامسونگ تأثیر چشمگیری داشته است. این روند منجر به افزایش تقاضا و قیمت تراشه‌های DRAM پیشرفته سامسونگ شده است که برای چیپست‌های هوش مصنوعی و سرورهای مرکز داده ضروری است.

با وجود افزایش کلی سود، کسب و کار بخش گوشی‌ سامسونگ روند کاهشی داشته است. سود عملیاتی تخمینی سه ماهه دوم برای این بخش ۲.۲ تریلیون وون اعلام شده است که نسبت به رقم ۳.۰۴ تریلیون وون سال قبل با کاهش روبرو شده است. علت این کاهش بالا رفتن هزینه‌های قطعات و بازاریابی و همچنین سرمایه گذاری در توسعه خدمات هوش مصنوعی اعلام شده است. حجم فروش گوشی‌های هوشمند مشابه سال گذشته باقی مانده است که نشان می‌دهد عوامل خارجی مانند افزایش هزینه‌ها بر سود این بخش تأثیر گذاشته است.

سامسونگ قرار است جدیدترین گوشی‌های تاشو پرچمدار خود یعنی گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶ را به همراه لوازم جانبی جدید موبایل در ۱۰ جولای در پاریس معرفی کند.

تحلیلگران، سود عملیاتی سه ماهه دوم سامسونگ را در حدود ۸.۵۴۷ تریلیون وون تا ۸.۸ تریلیون وون پیش بینی کرده‌اند. سامسونگ در پایان ماه گزارش دقیق درآمد خود را منتشر خواهد کرد. تمرکز این شرکت بر گسترش و تنوع بخش‌های تجاری خود، در کنار افزایش قیمت تراشه‌ها، نوید بخش آینده‌‌ای درخشان برای این شرکت می‌باشد. سود خیره کننده سامسونگ در سه ماهه دوم نشان دهنده پیشرفت چشمگیر صنعت تراشه بدلیل افزایش تقاضا برای تراشه‌های حافظه مرتبط با هوش مصنوعی می‌باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید