پیکسل ۹ گوگل به حسگر اثر انگشت اولتراسونیک مجهز می‌شود - تکفارس 
پیکسل ۹ گوگل به حسگر اثر انگشت اولتراسونیک مجهز می‌شود - تکفارس 

پیکسل ۹ گوگل به حسگر اثر انگشت اولتراسونیک مجهز می‌شود

امین باقری
۱۵ تیر ۱۴۰۳ - 10:11
حسگر اثر انگشت پیکسل 9

انتظار می‌رود که در گوشی‌های جدید سری پیکسل ۹، گوگل حسگر اثر انگشت اپتیکال قدیمی را با یک اسکنر اولتراسونیک که در شرایط بیشتری کار می‌کند، جایگزین کند.

بنابر گزارش ها، احتمالا سری جدید پیکسل ۹ گوگل از یک اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک سریع‌تر و قابل اعتمادتر بهره خواهد برد. این تکنولوژی جدید، جایگزین اسکنر نوری زیر نمایشگری که گوگل در پیکسل ۶ معرفی کرده بود خواهد شد و قادر به خواندن حتی اثر انگشت‌های مرطوب یا چرب نیز می‌باشد.

این تغییر می‌تواند همچنین برخی از مشکلات گسترده‌ای که کاربران هنگام تلاش برای باز کردن قفل دستگاه‌های پیکسل خود تجربه کرده‌اند را برطرف کند. برخی از کاربران گزارش داده‌اند که میزان نور و خشکی انگشت قابل اعتماد بودن اسکنر نوری قدیمی را زیر سوال می‌برند. اسکنرهای نوری قدیمی‌ترین روش تشخیص اثر انگشت هستند و با تاباندن نور به انگشت کاربر و سپس تشخیص الگوها و خطوط روی سطح انگشت عمل می‌کنند که هرگونه تغییر مانند کثیفی یا لکه می‌تواند در این فرآیند اختلال ایجاد کند.

در مقابل، سنسورهای اولتراسونیک اثر انگشت‌ها را با دقت بیشتر با بازتاب کردن پالس‌های اولتراسونیک می‌خوانند که همچنین کاربران را از نور آزار دهنده نمایشگر در تاریکی به هنگام باز کردن قفل، راحت می‌کند. بنابر گزارش یک افشاگر معتبر، پیکسل ۹ از پردازنده کوالکام ۳D Sonic Gen 2 (QFS4008) استفاده خواهد کرد که همان مدلی است که در سامسونگ گلکسی S24 اولترا نیز استفاده می‌شود.

اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک جدید در تمامی مدل‌های پیکسل ۹ به جز فولد ۲ که انتظار می‌رود اسکنر اثر انگشت داخلی دکمه پاور فعلی خود را حفظ کند، موجود خواهد بود. در رویداد سخت‌افزاری پیکسل ۹ گوگل در تاریخ ۱۳ آگوست احتمالا اطلاعات بیشتری دریافت خواهیم کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید