واتساپ قابلیت ساخت عکس پروفایل با هوش مصنوعی را ارائه می‌کند - تکفارس 
واتساپ قابلیت ساخت عکس پروفایل با هوش مصنوعی را ارائه می‌کند - تکفارس 

واتساپ قابلیت ساخت عکس پروفایل با هوش مصنوعی را ارائه می‌کند

محمدامین حیدری
۱۴ تیر ۱۴۰۳ - 16:54
ساخت عکس پروفایل واتساپ هوش مصنوعی

در حالی که چندماه از افزوده‌شدن هوش مصنوعی به واتساپ می‌گذرد، اکنون متا قصد دارد امکان ساخت عکس پروفایل با هوش مصنوعی را در این پیام‌رسان فراهم کند.

پیش از این شاهد مجهز شدن واتساپ به هوش مصنوعی Meta AI بودیم؛ این ابزار علاوه‌بر ساخت تصاویر با استفاده از دستورات متنی، به کاربران اجازه می‌دهد با هوش مصنوعی گفتگو کنند تا به سوالاتی که می‌پرسند، پاسخ دهد. البته مشخص نیست آیا چت‌بات هوش مصنوعی متا ابزاری برای سرگرم‌کردن کاربران است یا خیر؛ با این حال، قابلیت جذابی برای یک سرویس پیام‌رسانی محسوب می‌شود.

اکنون وب‌سایت WABetaInfo در نسخه بتا واتساپ قابلیت جدیدی را یافته است که می‌تواند براساس عکس کاربران، تصاویر پروفایل گوناگونی را خلق کند. آن‌طور که پیداست، نسخه ۲.۲۴.۱۴.۱۳ واتساپ دارای بخش جدیدی است که کاربرد قابلیت مذکور را نشان می‌دهد. باتوجه به اطلاعات موجود در این بخش، واتساپ برای تولید تصویر نیاز به یک عکس سلفی شما دارد. پس از آن، مدل هوش مصنوعی Meta AI Llama قادر خواهد بود تا تصاویر پروفایل مختلفی را براساس دستورات متنی کاربران در پیام‌رسان واتساپ تولید کند.

ساخت عکس پروفایل واتساپ هوش مصنوعی

بخش اضافه‌شده در نسخه اندروید واتساپ دارای توضیحات زیر است:

این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا از خود عکس بگیرید و سپس از Meta AI درخواست کنید تا تصاویر مبتنی بر هوش مصنوعی شما را تولید کند. برای ساخت این تصاویر کافی است تا دستور “…Imagine me” در قسمت چت با هوش مصنوعی Meta AI ارسال کنید. همچنین می‌توانید با تایپ عبارت”…Meta AI imagine me@” از این قابلیت در چت‌های دیگر نیز استفاده کنید.

البته تصاویر نمونه در این بخش مانند سایر تصاویر هوش مصنوعی به نظر می‌رسند؛ با این حال، مشاهده خود در موقعیت‌های مختلف می‌تواند برای کاربران واتساپ سرگرم‌کننده باشد. علاوه‌بر این، درصورتی که نمی‌توانید عکس‌های حرفه‌ای برای پروفایل واتساپ خود بگیرید، این قابلیت ممکن است برای انجام این امر کاربردی باشد. کاربران می‌توانند در قسمت چت یا بخش هوش مصنوعی Meta AI از قابلیت مذکور استفاده کنند.

با این حال، مشخص نیست که متا چه تدبیری برای حفاظت از حریم خصوصی کاربران در این بخش اندیشیده است. احتمالا هیچ شخص دیگری قادر به تولید عکس پروفایل شما نخواهد بود و مدل هوش مصنوعی واتساپ تنها توانایی خواندن یک دستور برای تولید تصاویر را دارد. ناگفته نماند که نسخه ۲.۲۴.۱۴.۱۳ واتساپ برای شرکت کنندگان برنامه beta program این پیام‌رسان در گوگل پلی در دسترس است؛ البته تعداد نفرات این برنامه اکنون تکمیل است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید