خودروسازی چینی BYD در یک قدمی تسلا - تکفارس 
خودروسازی چینی BYD در یک قدمی تسلا - تکفارس 

خودروسازی چینی BYD در یک قدمی تسلا

امین باقری
۱۴ تیر ۱۴۰۳ - 12:25
فروش BYD و تسلا

شرکت BYD، بزرگترین تولیدکننده خودروهای برقی چین، با توجه به ارقام فروش منتشر شده، در حال نزدیک شدن به تسلا در میزان فروش است. این شرکت اعلام کرد در فروش خودروهای برقی افزایش ۲۱ درصدی داشته است. این مجموعا ۴۲۶,۰۳۹ خودروی برقی از آوریل تا ژوئن است که فقط ۱۲,۰۰۰ دستگاه کمتر از فروش تخمین زده شده تسلا در همان دوره زمانی می‌باشد. این BYD را در موقعیت خوبی برای تبدیل شدن به فروشنده برتر جهان قرار می‌دهد.

تسلا اخیرا گزارش خود را در مورد افت پنج درصدی فروش در سه ماهه اخیر را منتشر کرد، که اولین بار است که این شرکت دو دوره متوالی از افت را تجربه کرده است. تسلا ۴۱۰,۸۳۱ دستگاه تولید و ۴۴۳,۹۵۶ خودروی برقی در سه ماهه دوم تحویل داد. میزان تولید نسبت به سه ماهه اول بیش از ۲۰,۰۰۰ دستگاه خودرو کاهش یافت. تحلیلگران یک افت حتی شدیدتر پیش‌بینی کردند، بنابراین این (به نوعی) خبر خوبی برای شرکت است.

افت فروش تسلا دلایل زیادی دارد، اما احتمالا بزرگترین آن‌ها این است که به نظر می‌رسد این شرکت به جای مدل‌های مقرون به صرفه، روی تاکسی‌های بدون راننده و هیولاهای فولادی آینده نگر تمرکز کرده است. خودروهای BYD بسیار ارزان هستند، و مدل جدید Seagull که فقط از ۱۰,۰۰۰ دلار شروع می‌شود، این را به خوبی نشان می‌دهد. البته، این شرکت هنوز در آمریکا حضور پررنگی ندارد و تعرفه‌های خودروهای چینی وارداتی امیدوارند که این وضعیت را حفظ کنند. اتحادیه اروپا نیز رویکرد مشابهی برای کاهش ورود خودروهای برقی چینی مقرون به صرفه داشته است.

BYD بخشی از استراتژی صنعتی چین برای سرنگون کردن سازندگان خودروی آمریکایی است، اگرچه یک راه قطعی برای جلوگیری از آن وجود دارد و این است که سازندگان خودرو باید خودروهای برقی ارزان‌تر تولید کنند. BYD در حال تبدیل شدن به یک پدیده جهانی است زیرا خودروهای برقی مقرون به صرفه ای تولید می‌کند که به درد نخور نیستند. برخی از تولیدکنندگان به این موضوع توجه کرده‌اند. به عنوان مثال نیسان Leaf یا هیوندای Kona را در نظر بگیرید. تنها شرکتی که به نظر می‌رسد این موضوع را کاملا نادیده گرفته، تسلا می‌باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید