پروتون داکس رقیب گوگل داکس معرفی شد - تکفارس 
پروتون داکس رقیب گوگل داکس معرفی شد - تکفارس 

پروتون داکس رقیب گوگل داکس معرفی شد

فرزاد اسرافیلی
۱۴ تیر ۱۴۰۳ - 10:46
پروتون داکس

پروتون برنامه پروتون داکس را با قابلیت‌های مشابه گوگل داکس و حفظ حریم خصوصی معرفی کرد.

شرکت پروتون اکنون نسخه‌ای مشابه گوگل داکس را در سرویس ذخیره‌سازی ابری Drive خود دارد که همانند سایر محصولات این شرکت، سرتاسر رمزگذاری شده است. به گفته پروتون این شرکت با عرضه داکس برخلاف اکثر محصولات محبوب به حفظ حریم خصوصی توجه ویژه ای دارد. این سرویس بیشتر برای استفاده در صنایع بهداشتی، رسانه، مالی و حقوقی توصیه شده است. پروتون داکس مانند گوگل داکس دارای قابلیت‌های قالب‌بندی و جاسازی تصویر پیشرفته است و می‌تواند اسناد را در قالب‌های مختلف از جمله Microsoft .docx ایجاد، باز و ویرایش کند.

پروتون داکس مانند گوگل داکس به ویژگی‌های اشتراکی مجهز هستند. برای مثال کاربران می‌توانند از هر کسی دعوت کنند تا اسناد را مشاهده و ویرایش کنند. البته افرادی که در پروتون حساب ندارند، باید ابتدا حساب کاربری ایجاد کنند. سطح رایگان پروتون درایو شامل ویژگی‌های سند ضروری است، بنابراین افراد در صورت عدم تمایل مجبور به پرداخت هزینه برای این سرویس نیستند. شرکت کنندگان سند می‌‎توانند نظراتی را به سند اضافه کنند و به آنها پاسخ دهند. کاربران حضور سایر شرکت‌کنندگان و جایگیری ماوس آن‌ها را بلافاصله مشاهده خواهند کرد تا بدانند چه کسی روی کدام قسمت از سند در حال حاضر در حال کار کردن است تا ویرایش‌های آن‌ها با هم تداخل نداشته باشد.

پروتون اعلام نکرده است که آیا عرضه Docs به این معنی است که در آینده برنامه‌های مشابه گوگل را عرضه خواهد کرد یا خیر، با این وجود این شرکت در چند سال گذشته محصولات خود را با چندین محصول مختلف گسترش داده است. علاوه بر فضای ذخیره‌سازی ابری Drive و البته سرویس ایمیلی که عرضه کرده است، این شرکت نرم افزارهای وی‌پی‌ان، تقویم رمزگذاری شده و حتی مدیریت رمز عبور را دارد. لازم به ذکر است پروتون داکس طی روزهای آینده در دسترس کاربران پروتون قرار خواهد گرفت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید