شایعه: همه مدل‌های آیفون ۱۶ مجهز به تراشه A18 خواهند بود - تکفارس 
شایعه: همه مدل‌های آیفون ۱۶ مجهز به تراشه A18 خواهند بود - تکفارس 

شایعه: همه مدل‌های آیفون ۱۶ مجهز به تراشه A18 خواهند بود

فرزاد اسرافیلی
۱۴ تیر ۱۴۰۳ - 09:26
مدل‌های آیفون 16 مجهز به تراشه A18

کدهای پشتیبانی کشف شده اپل نشان می‌دهد هر چهار مدل آیفون ۱۶ مجهز به تراشه A18 خواهند بود.

شایعه‌‌ای پخش شده بود مبنی بر اینکه هر چهار مدل آیفون ۱۶ مجهز به تراشه A18 خواهند بود. اکنون جزئیات بیشتری از این شایعات در دسترس قرار گرفته است. مطابق تغییرات کد کشف شده توسط نیکولاس آلوارز، پنج مدل آیفون جدید در کد پشتیبان اپل مشاهده می‌شود و شواهد نشان می‌دهد هر کدام از این مدل‌ها از تراشه A18 پشتیبانی می‌کنند.

بنا به اعلام وبگاه MacRumors، کدهای کشف شده به شناسه‌های آیفون زیر اشاره دارد:

  • آیفون ۱۷.۱
  • آیفون ۱۷.۲
  • آیفون ۱۷.۳
  • آیفون ۱۷.۴
  • آیفون ۱۷.۵

طبق رسم اپل در نامگذاری‌ها، با توجه به اینکه هر یک از این شناسه‌های با عدد مشابه (۱۷) شروع می‌شوند، بنابرین تمامی مدل‌ها دارای تراشه A18 خواهند بود. در گزارش MacRumors نیز اشاه شده است که شناسه‌های آیفون‌های اپل معمولاً به تراشه ربط دارند.

به عنوان مثال، در اینجا نگاهی به سری آیفون ۱۵ می‌اندازیم:

  • آیفون ۱۵: با شناسه آیفون ۱۵،۴ مجهز به تراشه A16 Bionic
  • آیفون ۱۵ پلاس: با شناسه آیفون ۱۵،۵ مجهز به تراشه A16 Bionic
  • آیفون ۱۵ پرو: با شناسه آیفون ۱۶،۱ مجهز به تراشه A17 Pro
  • آیفون ۱۵ پرو مکس: با شناسه آیفون ۱۶،۲ مجهز به تراشه A17 Pro

همانطور که مشاهده می‌کنید، سری آیفون ۱۵ بر اساس تراشه‌ای که در داخل آن قرار دارد، به دو دسته تقسیم شده‌ است. مدل‌های پایین رده یعنی آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس از A16 Bionic کم قدرت استفاده می‌کنند، در حالی که مدل‌های رده بالاتر از تراشه A17 Pro بهره‌مند هستند. با توجه به اینکه در مقدار رم نیز تفاوت دارند، مدل‌های آیفون ۱۵ پرو از هوش مصنوعی Apple Intelligence پشتیبانی می‌کنند و مدل‌های غیر پرو از این قابلیت بهره‌مند نیستند.

با یکپارچه بودن شماره مدل‌ها، انتظار می‌رود اپل امسال از تراشه A18 برای هر چهار مدل آیفون ۱۶ استفاده کند. با این وجود، هنوز مشخص نیست که آیا آیفون ۱۶ پرو و ​​آیفون ۱۶ پرو مکس از نسخه قدرتمندتر تراشه استفاده خواهند کرد یا خیر.

همچنین مقدار رم آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس از ۶ گیگابایت به ۸ گیگابایت افزایش می‌یابد. همچنین شایعاتی در جریان است مبنی بر اینکه آیفون ۱۶ سیستم موتور عصبی (Neural Engine) بسیار سریعتری را ارائه می‌دهد.

یکی از نکات مبهم این است که باتوجه به اینکه آیفون ۱۶ در ۴ مدل عرضه خواهد شد، چرا پنج شناسه مدل در پشتیبانی اپل وجود دارد. شاید یکی از آنها مربوط به نسخه آینده آیفون SE باشد. البته همه اینها فقط حدس و گمان است. حال باید منتظر عرضه ۴ مدل آیفون ۱۶ باشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید