برخی قابلیت‌های هوش مصنوعی Apple Intelligence اپل پولی می‌شوند - تکفارس 
برخی قابلیت‌های هوش مصنوعی Apple Intelligence اپل پولی می‌شوند - تکفارس 

برخی قابلیت‌های هوش مصنوعی Apple Intelligence اپل پولی می‌شوند

امین باقری
۱۲ تیر ۱۴۰۳ - 15:08
Apple Intelligence پولی

بنابر گزارش‌ها، اپل در نهایت قصد دارد برخی از قابلیت‌های هوش مصنوعی Apple Intelligence خود را به عنوان سرویس‌های پولی مانند اشتراک‌های آی‌کلود پلاس، ارائه دهد.

اگرچه هوش مصنوعی اپل در ابتدا رایگان خواهد بود، اما برنامه‌ی بلندمدت اپل این است که چیزی شبیه به Apple Intelligence پلاس راه‌اندازی کند، که کاربران می‌توانند با پرداخت هزینه‌های ماهیانه به ویژگی‌های بیشتر دسترسی پیدا کنند.

اپل با تبدیل کردن ویژگی‌های هوش مصنوعی خود به یک منبع درآمد خدماتی دیگر، به جبران کاهش روند ارتقاء سخت‌افزار کمک کرده و باعث می‌شود برای رشد کسب‌وکار خود به تغییرات کوچک سخت‌افزاری وابسته نباشد.

همچنین انتظار می‌رود که اپل هنگامی که کاربری برای قابلیت‌های ارائه شده توسط شرکای هوش مصنوعی‌ خود مانند ChatGPT، پرداخت می‌کند، سهمی از درآمد آن را دریافت کند. گزارش ادامه می‌دهد که ممکن است اپل با گوگل و Anthropic توافقی برای ارائه خدمات هوش مصنوعی آن‌ها از طریق دستگاه‌های خود امضا کند، و انتظار می‌رود که مورد اولی ذکر شده، با انتشار Apple Intelligence در پاییز به همراه سیستم عامل‌های iOS 18 و iPadOS 18 و macOS Sequoia اعلام شود.

در گذشته گزارش شده بود که اپل به دلیل نگرانی‌ درباره حریم‌خصوصی، پیشنهاد همکاری در زمینه هوش مصنوعی با شرکت مادر فیس‌بوک، متا، را رد کرده است. با این حال، انتظار می‌رود اپل در بازار چین، جایی که ChatGPT و سایر خدمات مشابه هوش مصنوعی در دسترس نیستند، به دنبال شریک همکاری باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید