اپل احتمالاً هوش مصنوعی جمنای گوگل را به آیفون اضافه خواهد کرد - تکفارس 
اپل احتمالاً هوش مصنوعی جمنای گوگل را به آیفون اضافه خواهد کرد - تکفارس 

اپل احتمالاً هوش مصنوعی جمنای گوگل را به آیفون اضافه خواهد کرد

فرزاد اسرافیلی
۱۲ تیر ۱۴۰۳ - 10:36
هوش مصنوعی جمنای گوگل آیفون

بنا به گزارشات به نظر می‌رسد پاییز امسال شاهد اضافه شدن هوش مصنوعی جمنای گوگل به آیفون خواهیم بود.

چت‌بات ChatGPT تنها مدل هوش مصنوعی نخواهد بود که با دستگاه‌های اپل ادغام می‌شود، طبق گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل در پاییز امسال «حداقل» یک معامله دیگر را اعلام خواهد کرد و آن افزودن هوش مصنوعی جمنای گوگل به آیفون است.

قبلا از این نیز زمزمه‌های مربوط به ادغام جمنای به iOS 18 به گوشی می‌رسید. کریگ فدریگی، رئیس بخش نرم افزار اپل، حتی اندکی پس از پایان سخنرانی، به توافقی با گوگل اشاره کرد. شرکت آنتروپیک نیز در این شایعات قاطی شده است، و گورمن پیشنهاد می‌کند که اپل می‌تواند یک زمانی، اگردر پاییز امسال شرایط مهیا نشد، پس از آن، با آن شرکت معامله کند. لازم به ذکر است اپل با متا بدلیل راضی نبودن از چت‌بات Llama به توافق نرسید.

فراتر از ادغام چت‌بات، Apple Intelligence مدل هوش مصنوعی اپل نیز قرار است ابتدا به صورت بتا در پاییز امسال عرضه شود. طبق گزارشات، اپل قصد دارد هوش مصنوعی را به راهی برای سود مستقیم تبدیل کند و تنها از قابلیت‌های آن برای فروش محصولات سخت‌افزاری خود استفاده نکند. به گفته گورمن این شرکت می‌تواند در نهایت قابلیت‌های Apple Intelligence را فقط به صورت اشتراک ارائه کرده و کسب سود کند.

اما به نظر می‌رسد که برای مدتی این اتفاق نمی‌افتد، و اگرچه Apple Intelligence در حال حاضر فقط برای آیفون ۱۵ پرو و ​​پرو مکس در دسترس است، اما چه کسی می‌داند که آیا اولین نسخه‌ای که منتشر می‌شود قابلیت پشتیبانی از ارتقاهای بزرگ آیفون را دارد یا خیر. حتی از کاربرد قابلیت‌های آن بی‌خبر هستیم. آقای گورمن اشاره می‌کند که اپل با قطع خریدهای درون‌برنامه‌ای خود در اشتراک‌های چت‌بات شرکای هوش مصنوعی خود، همچنان حداقل مقداری درآمد از هوش مصنوعی دریافت خواهد کرد.

خدمات هوش مصنوعی شخص ثالث ممکن است، ایستگاه خوبی برای شرکت کوپرتینویی محسوب شود و در کنر آن به آرامی سیستم هوش مصنوعی مولد خود را راه اندازی کند. این به معنای انتخاب بیشتر است، حتی اگر انتخاب، از بسیاری جهات، فقط به معنای تغییرات در موضوع بازسازی الگوریتمی داده های فشرده باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید