مقررات جدید مالیات رمز ارزها در آمریکا تصویب شد - تکفارس 
مقررات جدید مالیات رمز ارزها در آمریکا تصویب شد - تکفارس 
مقررات جدید مالیات رمز ارزها در آمریکا تصویب شد - تکفارس 

مقررات جدید مالیات رمز ارزها در آمریکا تصویب شد

فرزاد اسرافیلی
۱۰ تیر ۱۴۰۳ - 12:10
مقررات جدید تراکنش‌های رمز ارزها

سازمان خدمات درآمد داخلی آمریکا موسوم به IRS مقررات جدیدی را وضع کرده است که طبق آن اطلاعات تراکنش‌های رمز ارزها باید به این سازمان گزارش شود.

پلتفرم‌های ارز دیجیتال باید از سال ۲۰۲۶ تراکنش‌ها را به خدمات درآمد داخلی (IRS) گزارش دهند. با این حال، پلتفرم‌های غیرمتمرکز که خود دارایی‌ها را در اختیار ندارند، معاف از این قاونین خواهند بود.

این موارد نکات اصلی مقررات جدیدی است که IRS و وزارت خزانه داری ایالات متحده روز جمعه نهایی کردند و هدف از آن اجرای یک ماده از قانون سرمایه گذاری زیرساختی و مشاغل دولت بایدن می‌باشد که در سال ۲۰۲۱ به تصویب رسید.

سود حاصل از فروش رمز ارزها و سایر دارایی‌های دیجیتال حتی بدون این مقررات جدید نیز مشمول مالیات است. با این حال، هیچ استانداردسازی واقعی در مورد نحوه گزارش سودهای حاصله به سرمایه گذاران و دولت وجود نداشت. از سال ۲۰۲۶ (و تراکنش‌های سال ۲۰۲۵)، پلتفرم‌های ارز دیجیتال باید فرم استاندارد مالیاتی ۱۰۹۹ را ارائه کنند. این فرم مشابه فرم‌هایی است که از جانب بانک‌ها و کارگزاری‌های سنتی ارسال می‌شود.

این قوانین سوای اینکه فرایند پرداخت مالیات‌های ارز دیجیتال را تسهیل و ساده می‌کند، بنا به اعلام IRS جلوی فرار مالیاتی را نیز می‌گیرد.

دنی ورفل، کمیسیونر IRS در بیانیه‌ای اعلام کرد:

باید اطمینان حاصل کرد که دارایی‌های دیجیتال به ابزاری برای پنهان کردن درآمد مشمول مالیات تبدیل نشود و این مقررات تشخیص عدم انطباق در فضای پرخطر دارایی‌های دیجیتال را بهبود می‌بخشد.”

با این حال این مقررات مشمول پلتفرم‌هایی مانند Coinbase می‌شود که دارایی‌های مشتری را در اختیار دارند. پس از لابی از صنعت کریپتو، کارگزاران غیرمتمرکز که مالکیت دارایی را در اختیار نمی‌گیرند، از این قوانین مستثنی هستند.

انجمن بلاک‌چین این مستثنی بودن را «گواهی بر صدای فوق‌العاده قدرتمند صنعت و جامعه ما» نامید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید