کوالکام عرضه آپدیت‌های اندروید برای گوشی‌ها را آسان‌تر می‌کند - تکفارس 
کوالکام عرضه آپدیت‌های اندروید برای گوشی‌ها را آسان‌تر می‌کند - تکفارس 
کوالکام عرضه آپدیت‌های اندروید برای گوشی‌ها را آسان‌تر می‌کند - تکفارس 

کوالکام عرضه آپدیت‌های اندروید برای گوشی‌ها را آسان‌تر می‌کند

محمدامین حیدری
۱۰ تیر ۱۴۰۳ - 08:32
کوالکام آپدیت‌های اندروید

ظاهرا کوالکام در حال همکاری با گوگل و سازندگان گوشی‌های هوشمند است تا عرضه آپدیت‌های اندروید برای این نوع گوشی‌ها را آسان‌تر کند.

آپدیت‌های اندروید بسیار مهم هستند و مایه خوشحالی است که شاهد بهبود فرایند انتشار این آپدیت‌ها در چندسال اخیر بوده‌ایم. در ابتدا گوگل پشتیبانی نرم‌افزاری بلندمدت از محصولات خود را ارائه کرد که موجب شد تا سایر شرکت‌ها مانند سامسونگ نیز آپدیت‌های اندروید و امنیتی بیشتری را برای محصولات خود منتشر کنند.

اکنون کوالکام در تلاش است تا عرضه آپدیت‌های اندروید را برای سازندگان گوشی‌ها آسان‌تر کند. کریس پاتریک، معاون ارشد و مدیرکل بخش گوشی‌های هوشمند شرکت کوالکام به یک وب‌سایت خبری گفته است که این شرکت در حال همکاری با گوگل و سازندگان گوشی‌های هوشمند برای تغییر نحوه ارائه آپدیت‌های اندروید است.

او همچنین اعلام کرده است که شرکت‌های مذکور ساختار کدها را تغییر داده‌اند تا فرایند آپدیت گوشی‌ها را روان‌تر و آسان‌تر کنند. این تغییرات می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا به راحتی آپدیت‌های اندروید را برای دستگاه‌های خود منتشر کنند. کوالکام قرار است برای بهبود این فرایند، در اواخر سال میلادی جاری خبرهای بیشتری را درباره آن اعلام کند.

البته کریس پاتریک دقیقا به زمان و مکان اعلام این خبرها اشاره نکرده است اما ممکن است کوالکام این کار را در رویداد Snapdragon Summit 2024 در ماه اکتبر انجام دهد. همچنین، این شرکت احتمالا از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ نیز در مراسم نام‌برده رونمایی خواهد کرد که قرار است در گوشی‌های اندرویدی بالارده مانند سری گلکسی S25 سامسونگ استفاده شود.

گفتنی است که شرکت‌هایی مانند سامسونگ در گذشته تنها چند آپدیت اصلی اندروید را برای گوشی‌های بالارده خود منتشر می‌کردند و آپدیت‌های کمتری را برای دستگاه‌های ارزان‌تر در نظر می‌گرفتند. همچنین برخی گوشی‌های آن‌ها نیز هیچگاه آپدیت مهمی را دریافت نمی‌کردند؛ اما بعد از مدتی سامسونگ با انتشار سه آپدیت اصلی، آغاز به بهبود فرایند ارائه آپدیت برای گوشی‌های خود نمود.

آن‌ها بعدا اعلام کردند که دستگاه‌های بالارده و برخی از میان‌رده‌ها چهار آپدیت اصلی اندروید و پنج سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهند کرد. علاوه‌بر این، گوگل در سال گذشته اعلام کرد که دستگاه‌های پیکسل این شرکت برای هفت سال آپدیت‌های اندروید و امنیتی را دریافت خواهند کرد؛ این یک پیشرفت بزرگ بود زیرا حتی اپل هم چنین وعده‌ای برای دستگاه‌های خود نمی‌دهد.

سامسونگ نیز چند ماه بعد اعلام کرد که برای گوشی‌ها و تبلت‌های بالارده خود از سری گلکسی S24 به بعد، هفت آپدیت اندروید منتشر خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید