متا: منتظر عینک‌های واقعیت افزوده هولوگرافیک باشید - تکفارس 
متا: منتظر عینک‌های واقعیت افزوده هولوگرافیک باشید - تکفارس 
متا: منتظر عینک‌های واقعیت افزوده هولوگرافیک باشید - تکفارس 

متا: منتظر عینک‌های واقعیت افزوده هولوگرافیک باشید

فرزاد اسرافیلی
۱۰ تیر ۱۴۰۳ - 08:04
توسعه عینک‌های واقعیت افزوده هولوگرافیک

مارک زاکربرگ رئیس متا در مصاحبه‌ای از برنامه‌های این شرکت در توسعه مدل‌های جدید عینک‌های هوشمند از جمله عینک‌های واقعیت افزوده هولوگرافیک پرده برداشت.

مارک زاکربرگ به تازگی در یک مصاحبه اعلام کرد متا قصد دارد عینک‌های واقعیت افزوده هولوگرافیک را به بازار عرضه کند. به گفته زاکربرگ هدف نهایی این شرکت، ارائه دستگاهی است که بتواند جایگزین گوشی‌های هوشمند شده و به تمام اطلاعات لازم دسترسی داشته باشد.

زاکربرگ پیش بینی کرده است سه مدل اصلی عینک هوشمند برای استفاده روزمره توسعه و عرضه شوند. یکی از این مدل‌ها، عینک هوشمند Ray-Ban متا با قابلیت‌های واقعیت افزوده یکپارچه، صوتی و دوربین است.

ممکن است یک نمایشگر کوچک HUD برای مشاهده نوتیفیکیشن‌ها و تعامل با هوش مصنوعی از طریق نمایشگرها به این گجت اضافه شود. این کار به کاربران اجازه می‌دهد پاسخ‌های طولانی‌تر را با سرعت خود بخوانند.

نکته جالب این است که این امکان وجود دارد عینک‌های واقعیت افزوده با نمای هولوگرافیک کامل روانه بازار شوند و به کاربران این امکان را فراهم کند که با دوستان خود در هر کجای دنیا ارتباط برقرار کنند، گویی که در یک اتاق هستند. زاکربرگ در طی یک مصاحبه ۴۰ دقیقه‌ای با یوتیوبر Kallaway نمونه‌ای از ارتباط خود را با دوستان خود از طریق عینک‌های واقعیت افزوده به نمایش گذاشت.

این عینک‌ها نوید امکانات بی‌پایانی را می‌دهند: از امکان انجام بازی‌های کارت مجازی گرفته تا خلق هنری مشترک، همه این امکانات در قاب‌های سبک وزن طراحی شده‌اند که می‌توان ساعت‌های طولانی از آن استفاده کرد.

ممکن است در آینده نزدیک ردیابی چشم و دست به مدل‌های بعدی عینک‌ها اضافه شود باشد که توسط یک مچ‌بند عصبی برای کنترل حرکات پشتیبانی شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید