هارد اکسترنال خوب چی بخریم؟ - تکفارس 
هارد اکسترنال خوب چی بخریم؟ - تکفارس 
هارد اکسترنال خوب چی بخریم؟ - تکفارس 

هارد اکسترنال خوب چی بخریم؟

تکفارس
۹ تیر ۱۴۰۳ - 02:15
خرید هارد اکسترنال

استفاده از حافظه ذخیره‌سازی مناسب در عصر امروز که مدام با اطلاعات و داده‌های مختلف سر‌و‌کار داریم، از اهمیت بسیاری برخوردار است.‌ استفاده از یک هارددیسک خارجی می‌تواند حجم عظیمی از داده‌های دیجیتالی شما را حفظ کند و از قابلیت اطمینان بالایی برخوردار است. مهم آن است که بتوانید در خرید انواع هارد اکسترنال عملکرد خوبی داشته باشید و بر اساس نیازهای ذخیره‌سازی خود یک هارد با مدل و ظرفیت مناسب انتخاب کنید. فاکتورهای خاصی وجود دارند که در نحوه انتخاب و استفاده از این درایوهای خارجی نقش دارند. شما می‌توانید باتوجه‌به راهنمای خرید انواع هارد اکسترنال یک حافظه ذخیره‌سازی مناسب برای نیازهای اطلاعاتی خود تهیه کنید. با ما همراه باشید تا بهترین هاردها را به شما معرفی کنیم.

ویژگی‌های بهترین هارد اکسترنال

هارد اکسترنال یک گزینه عالی برای آرشیو اطلاعات دیجیتالی مانند فایل‌های سنگین مربوط به پروژه‌های کاری، کلکسیونی از بازی‌ها، فایل‌های مربوط به تصاویر و غیره است. این هارددیسک‌های قابل حمل در برندها و مدل‌های مختلف عرضه می‌شود و علاوه‌بر اینکه انواع مختلف آن می‌تواند نیازهای دیجیتالی شما را پوشش دهد، از قابلیت‌های فنی مختلفی نیز برخوردار است. آنچه در خرید انواع هارد اکسترنال موردتوجه قرار می‌گیرد، صرفا یک فضای ذخیره‌سازی برای بایگانی اطلاعات نیست، بلکه شما باید بتوانید هاردی تهیه کنید که سرعت لود بالا و عملکرد مناسبی ارائه دهد. ویژگی‌های یک هارددیسک خارجی خوب بر اساس نیازهای شما مشخص می‌شود و با آن ارتباط مستقیم دارد.

در بررسی بهترین حافظه ذخیره‌سازی هنگام خرید انواع هارد اکسترنال با هاردهای SSD و HDD مواجه می‌شویم. هاردهای اکسترنال SSD طول عمر و سرعت و کیفیت بیشتری دارند، اما به همان نسبت نیز گران‌تر هستند. اندازه این هاردها نیز کوچک‌تر از مدل‌های HDD است. یک هارددیسک خارجی خوب باید ظرفیت مناسبی برای پشتیبانی از اطلاعات ذخیره‌شده شما داشته باشد. هرچند، هاردهایی که ظرفیت بالایی هم دارند، صرفا انتخاب مناسبی نیستند، چون ممکن است سرعت انتقال آن‌ها کم باشد. برای اینکه بتوانید به انتخاب مناسبی در خرید‌هارد‌اکسترنال برسید، باید مشخصات هاردهای مختلف را بررسی کنید.

بهترین هارداکسترنال کدام است؟

باتوجه‌به این‌که بررسی مشخصات هاردهای مختلف کار سختی به‌نظر می‌رسد، می‌توانید، با معرفی بهترین برندهای این محصول به شما کمک می‌کنیم که در خرید انواع هارد اکسترنال انتخاب مناسبی داشته باشید. در تعیین «بهترین» نوع این حافظه ذخیره‌سازی، گزینه‌های مختلفی مانند قابلیت اطمینان، عملکرد مناسب، پشتیبانی کاربر، دوام و طول عمر هارد و غیره لحاظ می‌شود.

از برندهای مطرح در این زمینه می‌توان به هارد اکسترنال وسترن دیجیتال، ای‌دیتا، سیگیت، سیلیکون پاور، توشیا، اپیسر، لکسار، سیگنت، اکستریم، وسترن، اسکو، لنوو، کداک، ایسوس، پی‌ان‌وای، پرو اکونومی و غیره اشاره کرد. هر یک از این برندها، با ویژگی‌های خاصی که در محصولات خود لحاظ کرده‌اند، به شهرت رسیده‌اند. در ادامه، چند هارد ‌اکسترنال خوب را برای خرید معرفی می‌کنیم.

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال

هارددیسک‌های این برند آمریکایی از کیفیت بالا، عملکرد مناسب و قیمت مناسب برخوردار هستند. این برند در بازارهای خارجی و حتی در داخل کشور محبوبیت زیادی دارد. این هارد در ظرفیت‌های مختلف عرضه شده‌است. مدل دو ترابایتی آن در بین سایر برندهای هارد با این ظرفیت، از محبوبیت بیشتری برخوردار است. برند وسترن دیجیتال، خود مدل‌های مختلفی از انواع هارددیسک را ارائه می‌دهد به‌عنوان مثال، هارد اکسترنال my passport به‌عنوان بهترین مدل از این برند شناخته می‌شود.

قیمت هارد اکسترنال

هارد اکسترنال سیگیت

این برند آمریکایی به‌واسطه ویژگی‌های خاصی که دارد، رقیب اصلی برند وسترن دیجیتال شناخته می‌شود. این برند چند نوع فضای ذخیره‌سازی ۱ ، ۲ و ۵ ترابایتی را برای کاربران خود ارائه می‌دهد. ازلحاظ جنبه‌های فنی یک هارد بسیار سبک با طراحی باریک است و دوام و طول عمر زیادی دارد. هارد سیگیت بک‌آپ پلاس به‌عنوان بهترین مدل از این برند شناخته می‌شود.

هارد اکسترنال ای‌دیتا

این هارددیسک‌ خارجی از یک کمپانی تایوانی است که در بازارهای جهانی محبوبیت زیادی دارد. اگرچه این هارد ازلحاظ سرعت در لیست بهترین مدل‌ها جای نمی‌گیرد، اما ازلحاظ فنی ضدآب بوده و دربرابر ضربه و نوسان جریان بسیار مقاومت است. قیمت آن نیز نسبت‌به سایر مدل‌ها مناسب‌تر به‌نظر می‌رسد. هارددیسک ایتا اچ‌دی ۷۱۰ پرو به‌عنوان بهترین مدل در خرید انواع هارد اکسترنال ای‌دیتا شناخته می‌شود. این مدل از طراحی خاصی برخوردار است که مقاومت آن را دربرابر مشکلات سخت‌افزاری افزایش داده‌است.

قیمت هارد اکسترنال

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در خریدهاردا‌کسترنال قیمت آن است. قیمت این درایوهای ذخیره‌سازی به فاکتورهای مختلفی ازجمله برند تولیدکننده، مدل هارد، ظرفیت و حجم آن، ویژگی‌های امنیتی و اطمینان از عملکرد هارددیسک، فناوری به‌کاررفته در آن، گزینه‌های اتصال، قابلیت حمل و دوام بلیت‌های پشتیبان‌گیری، میزان عرضه و تقاضا در بین کاربران و گارانتی هارد بستگی دارد. هرچه ظرفیت ذخیره‌سازی در این تجهیز افزایش پیدا کند و سرعت و عملکرد آن بهتر باشد، قیمت بالاتری دارد. در حالت کلی، انواع هارد اکسترنال محبوب در بازار، در بازه قیمتی ۵ میلیون و سیصد هزار تومان تا ۶ میلیون و پانصد هزار تومان قرار دارند.

درصورتی‌که برندهای محبوب در بازار را به ترتیب اولویت بشناسید و نیازهای ذخیره‌سازی خود را مشخص کنید، می‌توانید به انتخاب مناسبی در خرید انواع هارد اکسترنال برسید. درنهایت، انتخاب شما هرچه که هست، باید به گارانتی هارد توجه داشته باشید و یک مرجع معتبر و تخصصی را برای خرید این محصول انتخاب کنید.

قیمت هارد اکسترنال در ایمالز

جمع‌بندی

در این مطلب، راجع‌به خرید انواع هارد اکسترنال صحبت کردیم و ویژگی‌های بهترین هارد را موردبررسی قرار دادیم. برای اینکه بتوانید یک حافظه ذخیره‌سازی مناسب برای آرشیو اطلاعات خود داشته باشید، باید هاردی تهیه کنید که علاوه‌بر ویژگی‌های ساختاری مناسب، طراحی ظاهری و قابلیت حمل، از ویژگی‌های رمزنگاری سخت‌افزاری، سرعت و کارایی بالا و ظرفیت ذخیره‌سازی مناسب برخوردار باشد و درنهایت، قیمت مناسبی نیز داشته باشد.

انتخاب یک هارد خوب به نیازهای شخصی و پروژه‌ای شما بستگی دارد. شما می‌توانید برای خرید انواع هارددیسک خارجی به سایت ایمالز مراجعه کنید. ایمالز یک فروشگاه اینترنتی نیست، بلکه یک مرجع رقابتی است و قیمت هارد اکسترنال از برندهای مختلف در این وب‌سایت، قابل مقایسه است. شما می‌توانید برای انجام یک خرید مطمئن و مقرون‌به‌صرفه به این بازار رقابتی مراجعه کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید