هوش مصنوعی آمازون قدرتمندتر از ChatGPT خواهد بود - تکفارس 
هوش مصنوعی آمازون قدرتمندتر از ChatGPT خواهد بود - تکفارس 
هوش مصنوعی آمازون قدرتمندتر از ChatGPT خواهد بود - تکفارس 

هوش مصنوعی آمازون قدرتمندتر از ChatGPT خواهد بود

امین باقری
۸ تیر ۱۴۰۳ - 12:45
هوش مصنوعی آمازون

گفته می‌شود آمازون در حال توسعه یک چت‌بات هوش مصنوعی است که قدرت بیشتری نسبت به ChatGPT دارد.

بنابر یک گزارش، این غول تکنولوژی در حال توسعه برنامه‌ای با نام رمزی Metis می‌باشد که از طریق مرورگر وب در دسترس خواهد بود. انتظار می‌رود که این محصول هوش مصنوعی مولد، از طریق متن و مشابه یک گفتگو به پرسش‌ها پاسخ دهد و به منابع دیگر لینک ارائه دهد و تصاویر خلق کند.

به نظر می‌رسد Metis با چارچوب تولید افزوده شده با بازیابی یا RAG خود را متمایز می‌کند. این قابلیت به چت‌بات اجازه می‌دهد اطلاعات خارج از داده‌های آموزش اولیه خود مانند قیمت‌های به روز سهام را به دست آورد، که نسبت به دیگر سرویس‌های هوض مصنوعی رقیب، مزیتی به آن می‌دهد.

گزارشات نشان می‌دهد که این چت‌بات هوش مصنوعی، قدرت خود را از مدل زبانی بزرگ یا LLM آمازون به نام Olympus خواهد گرفت. این برنامه بر روی دو تریلیون پارامتر داده‌ای غول پیکر، که حدودا دو برابر قابلیت GPT-4 است آموزش داده می‌شود. گفته می‌شود پهنای باند افزایش یافته به Metis قابلیت این را می‌دهد که پاسخ‌هایی مشابه به انسان بدهد و درصد خطای آن را کاهش دهد.

بنیانگذار و مدیر عامل سابق شرکت، جف بیزوس، از عملکرد آمازون در رقابت فعلی هوش مصنوعی ناراضی بود. بنابر گزارش‌ها، او نگرانی خود را از طریق ایمیل به مدیران شرکت بیان کرده بود و پرسیده بود که چرا شرکت‌های هوش مصنوعی بیشتری از سرویس‌های ابری آن ها استفاده نمی‌کنند.

عرضه Metis در پاییز ۲۰۲۴ می‌تواند تا حدودی این نگرانی‌ها را برطرف کند. این موضوع همچنین می‌تواند آمازون را بار دیگر در رقابت با سایر بزرگان تکنولوژی مانند گوگل و مایکروسافت که در حال حاضر دستیاران هوش مصنوعی مولد خود را پیاده‌سازی می‌کنند، قرار دهد. با کمک استارتاپ‌هایی مانند Anthropic که آمازون حمایت می‌کند، محصولات بیشتری دارند وارد بازار می‌شوند.

Metis همچنین به عنوان یک مامور هوش مصنوعی توصیف شده است، که جهان را به سمت نسل بعدی تکنولوژی با مامورهای قادر به انجام وظایف بیشتر به صورت خودکار، با استفاده از داده‌ها، تصمیم‌گیری و انجام همزمان چند کار بر اساس الگوهای فعالیت و الگوریتم‌های تنظیم شده، سوق می‌دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید