دانشمندان ژاپنی پوست زنده انسان برای ربات‌ها ساختند - تکفارس 
دانشمندان ژاپنی پوست زنده انسان برای ربات‌ها ساختند - تکفارس 
دانشمندان ژاپنی پوست زنده انسان برای ربات‌ها ساختند - تکفارس 

دانشمندان ژاپنی پوست زنده انسان برای ربات‌ها ساختند

فرزاد اسرافیلی
۷ تیر ۱۴۰۳ - 09:07
پوست زنده انسان برای ربات‌ها

گروهی از دانشمندان دانشگاه توکیو با همکاری دانشگاه هاروارد، روشی را برای ساخت پوست زنده انسان برای ربات‌ها به منظور انجام حرکات طبیعی مانند انسان‌ها ابداع کرده‌اند.

دانشمندان دانشگاه توکیو در حال آزمایش ایجاد پوستی واقعی برای ربات‌هایی هستند که تا بتوانند درست مانند یک انسان حرکات و حالات چهره داشته باشند.

محققان از صفحات سوراخ‌دار برای اتصال موثر پوست مصنوعی به ساختارهای رباتیک استفاده می‌کنند. این پیشرفت می‌تواند مسیر را برای ایجاد ربات‌های انسان‌نمای بیشتری در آینده هموار کند. مطالعه این دانشمندان در مجله Cell Reports Physical Science منتشر شده است.

پوست زنده انسان برای ربات‌ها

پیوندهای پوستی از آنجایی اهمیت دارند که پوست را به بافت و ماهیچه‌های زیرین متصل کرده و مانع از جدا شدن یا شل شدن آن در حین حرکات انسان‌مانند ربات می‌شود. هدف این تیم تحقیقاتی جایگزینی این پیوندها با صفحات سوراخ‌دار در ربات‌ها است.

محققان برای نشان دادن اثربخشی روش خود در چسباندن پوست مصنوعی به اجسام سه بعدی با خطوط پیچیده، پوست مصنوعی مشابهی را روی سر مدل ایجاد کردند. آنها همچنین چهره رباتیک با پوستی مشابه را ساختند که قادر است حالت‌های مختلفی از جمله لبخند را بازتولید کند.

در تقلید حرکات صورت در حین لبخند، پوست مصنوعی تغییر شکل می‌دهد تا حالتی زنده و واقعی به خود بگیرد. حال باید منتظر ماند و دید نتیجه این کار محققان به کجا ختم خواهد شد و آیا شاهده ربات‌های انسان نمای بیشتری در آینده خواهیم بود یا خیر.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید