بهترین مسیریاب‌‌های جایگزین‌‌ گوگل مپس - تکفارس 
بهترین مسیریاب‌‌های جایگزین‌‌ گوگل مپس - تکفارس 
بهترین مسیریاب‌‌های جایگزین‌‌ گوگل مپس - تکفارس 

بهترین مسیریاب‌‌های جایگزین‌‌ گوگل مپس

امین باقری
۷ تیر ۱۴۰۳ - 11:29
جایگزین‌‌ گوگل مپس

در این مقاله قصد داریم بهترین مسیریاب‌‌های جایگزین‌‌ گوگل مپس را معرفی کنیم. برنامه گوگل مپس یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های مسیریابی به شمار می‌رود. با این‌حال، ضرری ندارد نگاهی به گزینه‌های دیگر بیندازید تا ببینید کدام یک می‌تواند جایگزینی مناسب برای نیازهای شما ‌باشد. ما در این مقاله درباره برخی از بهترین جایگزین‌های گوگل مپس برای رانندگی، کوهنوردی و رفت و آمد روزانه صحبت می‌کنیم که در اندروید و iOS در دسترس هستند.

بهترین مسیریاب‌‌های جایگزین‌‌ گوگل مپس

Waze

بهترین مسیریاب‌‌های جایگزین‌‌ گوگل مپس

برنامه مسیربابی Waze که در سال ۲۰۰۶ تاسیس شد، بر اساس داده‌های جمع‌سپاری شده عمل می‌کند. این به این معناست که هر کدام از کاربران Waze، اطلاعاتی را برای استفاده کاربران دیگر فراهم می‌کند که شامل بروزرسانی در لحظه وضع ترافیک یا تله‌های پلیس می‌شود. این برنامه همچنین از اطلاعات سازمان‌های دولتی جهت اطلاع‌رسانی به کاربران درباره محل‌های در دست ساخت و دیگر موانع جاده‌ای استفاده می‌کند.

Waze همچنین با اسپاتیفای همکاری می‌کند که قابلیت پخش مستقیم موسیقی در برنامه Waze را به شما ‌می‌دهد. Waze در آگوست ۲۰۱۸ پشتیبانی از دستیار Android Auto و در سپتامبر ۲۰۱۸ پشتیبانی از CarPlay اپل را معرفی کرد.

یک نکته جالب درباره این برنامه این است که به کاربران اجازه می‌هد برای دستیار صوتی مسیریابی خود، از میان صداهای شناخته شده مانند مورگان فریمن، تی-پین، دی‌جی خالد، آرنولد شوارتزنگر، کوکی مانستر، کلنل سندرز، کوین هارت، شکیل اونیل و بسیاری دیگر، صدای مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

OsmAnd

بهترین مسیریاب‌‌های جایگزین‌‌ گوگل مپس

از دیگر گزینه‌های عالی مسیریابی برنامه OsmAnd است. چیزی که این برنامه را متمایز می‌کند آن است که در حالت آفلاین خیلی خوب عمل می‌‌کند. صفحه معرفی این سایت وعده خدمت‌ رسانی آفلاین در تمام نقاط جهان را می‌دهد، که البته با توجه به دقت پایین نقشه مناطق روستایی، این ویژگی در شهر‌های بزرگ عملکرد بهتری دارد. برنامه OsmAnd همچنین هشدار‌های ترافیکی، محل عبور عابر پیاده و حتی تجاوز از محدودیت سرعت را به شما اطلاع می‌دهد.

این برنامه علاوه بر پشتیبانی از مسیر‌های پیاده روی، کوهنوردی و دوچرخه سواری، ایستگاه‌های وسایل نقلیه عمومی از جمله اتوبوس، تراموا و قطار را نیز نشان می‌دهد. همچنین با استفاده از قابلیت نقشه‌برداری، نمای سه بعدی، خطوط فاصل نقشه، دامنه‌ی تپه و شیب را نمایان می‌کند. برنامه OsmAnd حداقل یک بار در ماه بروزرسانی می‌شود.

Organic Maps

بهترین مسیریاب‌‌های جایگزین‌‌ گوگل مپس

برنامه Organic Maps یک مسیریاب رایگان دیگر است که توسط همان افرادی که در سال ۲۰۱۱ برنامه MapsWithMe را ساختند، حمایت می‌شود و در اندروید و iOS در دسترس است. این برنامه مثل OsmAnd به راننده‌ها، کوهنوردان و دوچرخه سواران خدمات ارائه می‌دهد.

تمامی امکانات این برنامه بدون اتصال به اینترنت در دسترس‌اند و از آنجایی که نیازی به ثبت نام آنلاین ندارد، این وعده را می‌دهد که تبلیغات مزاحم پخش نمی‌کند و اطلاعات شما را جمع آوری و موقعیت شما را ردیابی نمی‌کند.

Magic Earth

بهترین مسیریاب‌‌های جایگزین‌‌ گوگل مپس

Magic Earth بهترین راهنمایی گام به گام را که در طول ۲۲ سال به کمال رسانده است، ارائه می‌دهد. ویژگی راهنمایی خطوط آن به هنگام رانندگی به شما اطلاع می‌دهد که دقیقاً کدام خط را باید انتخاب کنید، بنابراین نیازی نیست در آخرین لحظه از سه خط مسیر عبور کنید تا از خروجی خارج شوید.

همچنین نمادهای تابلوهای راهنمایی را در یک نوار مسیریابی کوچک و ساده در بالای صفحه به رنگ‌های واقعی تابلو‌ها نمایش می‌دهد تا شما بتوانید به سرعت آن‌ها را تشخصی دهید. ویژگی هشدار سرعت آن نیز هر زمان که از سرعت مجاز بیشتر می‌روید، شما را مطلع می‌کند. Magic Earth برای دانلود رایگان در iOS و اندروید در دسترس است.

Apple Maps

بهترین مسیریاب‌‌های جایگزین‌‌ گوگل مپس

این برنامه یک انتخاب بسیار آسان برای دارندگان گوشی اپل است، چرا که در تمامی دستگاه‌های اپل شما بدون اختلال عمل می‌کند. همچنین برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی بسیار مناسب است.

Apple Maps در طی سال‌ها بهبود یافته است. شما ‌می‌توانید خیلی راحت‌تر مکان‌ها را جستجو و تصاویر دو بعدی آن ها را بررسی کنید یا با استفاده از ویژگی Flyover، در هر نقطه‌ای نمایی از بالا داشته باشید. این برنامه همچنین حدود ۱۰۰۰ نقشه راهنمای گردشگری ارائه می‌دهد تا به شما در پیدا کردن فعالیت‌های جذاب شهر کمک کند.

Garmin Watch

بهترین مسیریاب‌‌های جایگزین‌‌ گوگل مپس

اگر شما دونده یا کوهنورد فعالی هستید، می‌توانید در یک دستگاه GPS مانند ساعت Garmin سرمایه‌گذاری کنید. این نسخه Epix Sapphire ساعت Garmin است و با وجود این که تمام ساعت‌های Epix و Fenix به چندین سیستم ماهواره‌ای جهانی (GPS، GLONASS و سیستم‌های ماهواره‌ای Galileo) دسترسی دارند، نسخه‌های Sapphire از اولین ساعت‌هایی هستند که از GNSS چند باندی پشتیبانی می‌کنند.

این به این معناست که به طور معمول هر یک از این ماهواره‌ها چندین فرکانس پخش می‌کنند و ساعت شما قابلیت دریافت تنها یکی از آن‌ها را دارد. دسترسی چند باندی به این معناست که ساعت شما از هر ماهواره چندین فرکانس را دریافت می‌کند که قاعدتا، دقت بهتری را به شما ارائه خواهد داد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید