آنتروپیک هوش مصنوعی قدرتمند و رایگان Sonnet Claude 3.5 را معرفی کرد - تکفارس 
آنتروپیک هوش مصنوعی قدرتمند و رایگان Sonnet Claude 3.5 را معرفی کرد - تکفارس 
آنتروپیک هوش مصنوعی قدرتمند و رایگان Sonnet Claude 3.5 را معرفی کرد - تکفارس 

آنتروپیک هوش مصنوعی قدرتمند و رایگان Sonnet Claude 3.5 را معرفی کرد

فرزاد اسرافیلی
۲ تیر ۱۴۰۳ - 14:36
Sonnet Claude 3.5

استارتاپ آنتروپیک از هوش مصنوعی جدید Sonnet Claude 3.5 رونمایی کرده است که عملکرد بهتری نسبت به GPT-4o و جمنای ۱.۵ پرو دارد.

استارتاپ آنتروپیک مدل جدید هوش مصنوعی Sonnet Claude 3.5 را روانه بازار کرده است و کاربران می‌توانند از طریق اپلیکیشن Claude آیفون یا با مراجعه به وبسایت Claude.ai از این هوش مصنوعی استفاده کنند.

این شرکت ادعا می‌کند که این مدل جدید می‌تواند در انجام طیف گسترده‌ای از وظایف در حد هوش مصنوعی جمنای۱.۵ پرو گوگل و GPT-4o و حتی بهتر از آنها عمل کند. استارتاپ آنتروپیک توسط محققان سابق OpenAI تاسیس و توسط افرادی مانند گوگل و آمازون حمایت شده است، به همین دلیل است چت‌بات Claude این استارتاپ به محبوبیت چشمگیری دست یافته است.

Claude 3.5 Sonnet در حال حاضر بر روی پلتفرم‌های iOS و وب در دسترس قرار دارد. این هوش مدل میان‌رده این شرکت، هایکو (Haiku) کوچک‌ترین مدل و Opus مدل بالارده محسوب می‌شوند. بنا به اعلام انتروپیک عملکرد Claude 3.5 Sonnet به طور قابل توجهی بهتر از مدل قبلی یعنی Claude 3 Opus بوده و سرعت آن نیز تقریبا دو برابر بیشتر می‌باشد.

هوش مصنوعی جدید Sonnet Claude 3.5

به گفته آنتروپیک، Claude 3.5 Sonnet در بنچمارک‌ها از GPT-4o، جمنای ۱.۵ پرو، و Llama 3 400B پیشی گرفته است و در نوشتار، کد نویسی، تفسیر نمودارها و گراف‌ها و تبدیل تصویر به متن از عملکرد بهتری از خود نشان داده است و می‌تواند طنز و شوخ طبی را خیلی بهتر درک می‌کند.

آنتروپیک همچنین از قابلیت جدیدی به نام «Artifacts» رونمایی کرده است که به کاربران این امکان را فراهم می‌کند نتایج گفتگوها و خروجی‌های Claude را مشاهده کرده و با آن تعامل داشته باشند. به عنوان مثال، اگر از Claude بخواهید ایمیلی بنویسد، کاربران می‌توانند ایمیل ایجاد شده را در همین برنامه ویرایش کنند به جای اینکه مستقیم آن را به یک ویرایشگر متن کپی کنند. اگرچه ممکن است این قابلیت زیاد هم تحول برانگیز نباشد، اما بسیار کاربردی است و باعث می‌شود این هوش مصنوعی چیزی فراتر از یک چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی باشد.

Claude 3.5 Sonnet در حال حاضر در دسترس تمامی کاربران است و می‌توان آن را به صورت رایگان از وب سایت شرکت (Claude.ai) دانلود کرد و یا از اپلیکیشن Claude در آیفون استفاده کرد. لازم به یادآوری است در اوایل سال جاری در ماه مارس، انتروپیک از مدل قبلی یعنی Claude 3.0 رونمایی کرد که در چندین پارامتر عملکرد بهتری از GPT-4 از خود به نمایش گذاشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید